TEMEL TASARIM -I

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
IMB20101 5 1+2 2 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin; yaratıcı güçlerini geliştirme, tasarım ilkeleri, tasarım elemanları ve tasarım yöntemlerinin deneysel çalışmalarla öğrenilmesini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Derste, öğrenciye tasarım kavram, ilke ve öğeleri anlatılır. Anlatılan her bir konu ile ilgili uygulama çalışması yaptırılır. Tasarım yöntemleri ile tanıtmaya yönelik teorik ve uygulamalı çalışmaları içerir.
Dersin Ön Koşulları TÜRKÇE
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEYZA BUZOL MÜLAYİM
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELEN YAMAN
Dersin Yardımcıları Öğr.Gör. YASEMİN GÖNÜLKIRMAZ
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR- Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT- Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER
Notlar Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005- Çeşitli tasarm dergileri, kitapları ve siteleri
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev Haftalık ders programına uygun ödevler

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 20
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 80
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 4 6 24
Ödevler 8 10 80
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
  151 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Dersin tanıtımı, kullanılacak gerekli malzemelerin dökümü ve dersin disiplini ile ilgili genel açıklamalar. Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR
2 Tasarım ilkelerinden nokta, tanımı ve uygulamaların yapılması Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR
3 Tasarım ilkelerinden çizgi, tanım ve yaratıcı çizgisel çalışmaların yapılması Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR
4 Çizgi ile hacim anlatımı, hareketli, üç boyutlu çizim uygulamaları, Çizgisel çeşitlilik birliktelikleri ile ilgili kompozisyonlar. Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR
5 Tasarım ilkelerinden; görsel denge- ritm, boşluk-doluluk oranları, şekil zemin ilişkileri, etkinlik konuları anlatım ve uygulama. Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER
6 Tasarım ilkelerinden birlik- denge – egemenlik konuları ile ilgili çalışmaların yapılması Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER
7 Tasarım ilkelerinden doku, tanım ve uygulama Doku ile biçim, form ilişkileri, yaprak çalışması ile ilgili çalışmaların yapılması Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin getireceği, natürel bir nesnenin doku ve renk öğelerini kullanılarak resmedilmesi. Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER
10 SOYUTLAMA Nedir? Biçimin Soyutlanması Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER
11 Temel basit geometrik formların kurallı perspektif ile çizilmesi. Nesne, Işık ve gölge ilişkisi. Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT
12 Öğrencilerin getireceği, en az 4 farklı malzemeden, doku çalışması uygulaması. Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR
13 Mekan- form – strüktür uygulamaları Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT
14 Final İçin Mekan- form – strüktür uygulamaları Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT
15 Final İçin Mekan- form – strüktür uygulamaları Anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme. Temel Sanat Eğitimi, Faruk ATALAYER Temel Tasarım, İ. Hulusi GÜNGÖR Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT
16 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Temel tasarım ilke ve ögelerini yorumlayabilmek
2 Temel geometrik şekillerle kompozisyon oluşturabilmek
3 Oran orantı kavramlarının değerlendirebilmek
4 Biçim, form, malzeme, renk, strüktür ilişkisini öğrenebilmek
5 Soyutlama ve yaratıcı düşünme becerisi kazanabilmek

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 454555555444
Ö2 554445455544
Ö3 444555455544
Ö4 544455555454
Ö5 544545455454

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek