İÇ MEKAN TASARIMINA GİRİŞ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
IMB20107 4 1+2 2 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu Dersin Amacı; tasarım düşüncesinin, İç mekan tasarım kavramlarının; mekan, biçim, işlev, biçimlendirme, planlama, programlama, tasarlama ve yorumlama yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Mekân Nedir? Mekânı oluşturan birimler nelerdir? İç Mekan Tasarımı için kullanıcı profili oluşturma, Biçim ve Mekan ilişkisinin işlevsellik boyutunda irdelenmesi Mekan ile Mimari çevre ilişkisini kurabilme, Mimari Çevre-Form-Strüktür uygulama örnekleri Hacimler arası bağ, birim bütün ilişkisi kurabilme
Dersin Ön Koşulları TÜRKÇE
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr. Üyesi BEYZA BUZOL MÜLAYİM
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELEN YAMAN
Dersin Yardımcıları Öğr.Gör. ALPER AKDERE
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT- Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri
Notlar 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri Diğer Kaynaklar Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT- Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev Haftalık Ders Programına uygun uygulama çalışmaları

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 100
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 2 6 12
Ödevler 6 10 60
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
  119 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Derse giriş, genel tanıtım Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri
2 Mekân,mekanı oluşturan birimler Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
3 Mekan Tasarım İlkeleri ve tasarım süreci Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
4 Proje araştırma geliştirme yöntemleri Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
5 Kullanıcı profili hazırlığı Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
6 Mekan ve çevre ilişkisi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
7 Hacim tasarım kriterleri Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
8 Ara sınav 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
9 Hacimler arası bağ, birim bütün ilişkisi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
10 Hacim tasarımı Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
11 Hacim tasarım sunumlarının değerlendirilmesi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
12 Hacim tasarım sunumlarının değerlendirilmesi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
13 Hacim tasarım sunumlarının değerlendirilmesi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
14 Hacim tasarım sunumlarının değerlendirilmesi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
15 Hacim tasarım projelerinin değerlendirilmesi Konu anlatım, ödev, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, uygulama, sunum 2003 İçmimarlık Tasarım Stüdyosu Pedagojisi, İnci Deniz Ilgın, 2008 Çeşitli tasarım kitapları, dergileri ve siteleri, Necati İnceoğlu, Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler, Helikon Yayınları, 1995. Neufert Yapı Tasarımı, E. Neufert, Güven Yayınevi, 1977. Güngör, H., Temel Tasar (Görsel sanatlar ve Mimarlık için), Esen Ofset Matbaası, Istanbul, 2005. Mimarlık, Form ve Geometri, Esin ONAT-
16 FİNAL

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Mekân kavramı ve organizasyonu konularına hakim olmak
2 İç Mekan Tasarımı, araştırma yöntemleri ve uygulama bilgisine sahip olmak
3 İç mekan projelerinin biçim, form ve işlevi gibi kavramlarını yorumlar
4 Mekan ölçek kavramına hakim olur
5 Kullanıcıların konforunu sağlamak için gerekli teknik donanım unsurlarını öğrenir.
6 İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlamayı öğrenir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 535355343445
Ö2 454333455345
Ö3 434544335545
Ö4 333443355445
Ö5 454445335545
Ö6 335333333345

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek