Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| IMT15107 |
4 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin konuya uygun sunum hazırlayabilme ve bunu topluluk önünde, kurallı şekilde sunabilme becerilerini ve tekniklerini geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği |
Dersin içeriği sunum teknikleri, beden dili, sesi uygun kullanma etkinlikleri, diksiyon ve vurgu eğitimlerinden oluşacaktır. Bu teorik bilgilerin yanısıra öğrencilerin sunumları da dersin bir parçası olacaktır. |
| Dersin Ön Koşulları |
|
| Dersin Koordinatörü |
|
| Dersi Verenler |
Öğr.Gör.Dr. BURCU TAŞKIN ÇÖMLEKÇİ |
| Dersin Yardımcıları |
|
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
www.ted.com |
| Notlar |
Yukarıdaki amaca ve içeriğe uygun derlenen notlar ve öğrencilerin sunumları için hazırlayacakları materyaller dersin notlarını oluşturacaktır. |
| Döküman |
- |
| Ödev |
|
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 60 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 40 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 20 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
2 |
% 30 |
| Toplam |
4
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
2 |
14 |
28 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
2 |
14 |
28 |
| Ödevler |
3 |
4 |
12 |
| Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
| |
78 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Giriş |
|
|
| 2 |
Tanıtım sunumları |
|
|
| 3 |
Hitabet ve tarihçesi |
|
|
| 4 |
Beden dili |
|
|
| 5 |
Doğru ve etkin ses kullanımı |
|
|
| 6 |
Vurgu, tonlama, diksiyon |
|
|
| 7 |
Öğrenci sunumları |
|
|
| 8 |
Öğrenci sunumları |
|
|
| 9 |
Student presentations |
|
|
| 10 |
Öğrenci sunumları |
|
|
| 11 |
Öğrenci sunumları |
|
|
| 12 |
Öğrenci sunumları |
|
|
| 13 |
Öğrenci sunumları |
|
|
| 14 |
Öğrenci sunmları |
|
|
| 15 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Sözlü sunum becerileri geliştirir |
| 2 |
Beden dili, ses, vurgu ve diksiyon gibi konuların iletişim becerilerimizdeki önemini tanıyabilir |
| 3 |
Sunuma ya da okumaya yönelik özgün metin oluşturabilme becerisi edinir |
| 4 |
Kaynakları doğru analiz ederek, intihal yapmadan araştırma yürütme farkındalığına erişir |
| 5 |
Hitabet kuralları içeriisinde tartışma yürütebilir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
|
Ö1 |
5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
|
Ö2 |
4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö3 |
5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
|
Ö4 |
5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 4 |
|
Ö5 |
4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek