Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
IMT15107 |
4 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin konuya uygun sunum hazırlayabilme ve bunu topluluk önünde, kurallı şekilde sunabilme becerilerini ve tekniklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği sunum teknikleri, beden dili, sesi uygun kullanma etkinlikleri, diksiyon ve vurgu eğitimlerinden oluşacaktır. Bu teorik bilgilerin yanısıra öğrencilerin sunumları da dersin bir parçası olacaktır. |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Öğr.Gör.Dr. BURCU TAŞKIN ÇÖMLEKÇİ |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
www.ted.com |
Notlar |
Yukarıdaki amaca ve içeriğe uygun derlenen notlar ve öğrencilerin sunumları için hazırlayacakları materyaller dersin notlarını oluşturacaktır. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 60 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 40 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 20 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
2 |
% 30 |
Toplam |
4
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
2 |
14 |
28 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
2 |
14 |
28 |
Ödevler |
3 |
4 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
78 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Giriş |
|
|
2 |
Tanıtım sunumları |
|
|
3 |
Hitabet ve tarihçesi |
|
|
4 |
Beden dili |
|
|
5 |
Doğru ve etkin ses kullanımı |
|
|
6 |
Vurgu, tonlama, diksiyon |
|
|
7 |
Öğrenci sunumları |
|
|
8 |
Öğrenci sunumları |
|
|
9 |
Student presentations |
|
|
10 |
Öğrenci sunumları |
|
|
11 |
Öğrenci sunumları |
|
|
12 |
Öğrenci sunumları |
|
|
13 |
Öğrenci sunumları |
|
|
14 |
Öğrenci sunmları |
|
|
15 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Sözlü sunum becerileri geliştirir |
2 |
Beden dili, ses, vurgu ve diksiyon gibi konuların iletişim becerilerimizdeki önemini tanıyabilir |
3 |
Sunuma ya da okumaya yönelik özgün metin oluşturabilme becerisi edinir |
4 |
Kaynakları doğru analiz ederek, intihal yapmadan araştırma yürütme farkındalığına erişir |
5 |
Hitabet kuralları içeriisinde tartışma yürütebilir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
Ö2 |
4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 |
5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 |
Ö4 |
5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek