Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
IMT15113 |
5 |
4+0 |
4 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
1. İtalyancanın temel dil bilgisi kurallarını öğretmek2. Sözlü ve yazılı çok basit metinleri dinletmek ve okutmak |
Dersin İçeriği |
1. Anlatım2. Soru-Cevap |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi RIZA TUNÇ ÖZBEN |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Başoğlu, Begüm. 2012. Grammatica Italiana. Uygulamalı Dilbilgisi. 5. Baskı. İstanbul: Fono Yayınları. |
Notlar |
1. Kitap |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 10 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 90 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
2 |
% 20 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
4
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
4 |
15 |
60 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
4 |
20 |
80 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
|
145 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Tanışma; dersin içeriğinin tanıtımı; İtalyanca öğrenmenin yararları; İtalyan alfebesi; İtalyancada vurgu ve büyük harf kullanımı |
|
|
2 |
Harflerin okunuşları; sesli harfler; sessiz harfler; |
|
|
3 |
İsimler; il; la; lo; un; uno; una |
|
|
4 |
İtalyanca cümle kuruluşu, questo, questa, quello, quella; cümle kalıpları; |
|
|
5 |
Bu nedir? soru cümlesi; soru cümleleri; olumsuz cümle |
|
|
6 |
Kısa cevaplar; ma ve o |
|
|
7 |
Çoğul yapma; questi, queste, quelli, quelle; che sono questi (quelli)? |
|
|
8 |
Ara sınav haftası |
|
|
9 |
Olumsuz çoğul cümle; çoğul soru cümlesi; dove; qui, la', li, dov'e' |
|
|
10 |
Edatlari, in; su |
|
|
11 |
Sıfatlar; sotto; viicino a ..., presso; E |
|
|
12 |
Çok kullanılan deyişler; işaretler; c'e';ci sono; Una camera (Bir Oda) |
|
|
13 |
Şahıs zamirleri |
|
|
14 |
Quanto, quanta, quante, quanti; Una strada (Bir cadde); dietro |
|
|
15 |
Signore, signora, signorina; chi; rakamlar; Un giardino (Bir bahçe) |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Öğrenciler İtalyancanın temel dilbilgisi kurallarını öğrenir |
2 |
Öğrenciler bir bağlam içerisinde basit sözcüklerle kurulmuş anlamlı sözlü ve yazılı cümleleri anlar |
3 |
Öğrenciler çeşitli iletişim durumlarında etkili bir şekilde İtalyanca iletişim kurabilir. |
4 |
Öğrenciler çeşitli İtalyanca metinleri anlar. |
5 |
Öğrenciler İtalyan kültürü hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek