İŞ HİJYENİ VE ORTAM GÖZETİMİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISG17703 5 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İş Hijyeni Mevzuatı, İş Hijyeninin Prensipleri, Hijyen ve Sanitasyon ile insan sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve sağlığın tekrar kazanılması için uygulanan tüm işlem basamaklarının kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği İş hijyeni ve ortamına giriş, iş hijyeninin tanımı, kapsamı ve boyutları, endüstri içerisinde insan, endüstri hijyenistinin tanımlanması, iş hijyeni konusunda sorumluluklar ve ilişkiler.
Dersin Ön Koşulları Bulunmamaktadır
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Cemile ÖZCAN
Dersi Verenler Doç. Dr. Bayram ÇETİN
Dersin Yardımcıları Bulunmamaktadır
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar 1.İş Hijyeni ve Ortam Gözetimi Ders Notları2. İSG Mevzuatı
Notlar Ders notları, öğrenci sunumları, konuyla ilgili dokumanlar
Döküman Sınıf Ders Notları
Ödev Araştırma sonuçlarının rapor haline getirilmesi

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 5
Mühendislik Bilimleri% 10
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 5
Sağlık Bilimleri% 20
Alan Bilgisi% 60
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
  142 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 İş hijyeni ve amaçları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
2 Endüstriyel hijyenin konuları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
3 İSG uzmanı ve İş yeri hekiminin sorumlulukları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
4 Mevzuatta İş Hijyeni Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
5 İş Hijyeni Programı adımları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
6 Ortam Hijyeni Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
7 Kimyasal, Biyolojik, Fiziksel ve Ergonomik Tehlikeler ve Değerlendirilmeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
8 Ara Sınav Soru- Cevap World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
9 Ölçüm ve Kontrol Yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
10 Fiziksel ve Biyolojik Etmenlere Yönelik Hijyen Önlemleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
11 Laboratuvarda Alınması Gereken Önlemler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
12 Fiziksel Etkenlere Bağlı Meslek Hastalıkları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
13 Biyolojik Etkenlere Bağlı Meslek Hastalıkları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışmas World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
14 İş Hijyeni ve ortam gözetimi İle İlgili Mevzuat Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
15 İş Hijyeni ve ortam gözetimi İle İlgili Mevzuat Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.
16 Final Sınavı Soru- Cevap World Health Organization. (2016). World Health Statistics 2016 [OP]: Monitoring Health for the Sustainable Development Goals (SDGs). World Health Organization.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 İş hijyeni ile ilgili gerekli bilgileri öğrenir
2 Çalışma ortam gözetimine yönelik gerekli bilgileri öğrenir
3 İş hijyeni ve ortam gözetimi ile ilgili mevzuata hakim olur
4 İş hijyeni ve ortam gözetimi ile ilgili sorunlara çözüm üretebilir
5 Tehlikelerle ilgili risk analizi yaparak önleyici faaliyetleri belirleyebilirler

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 45444454444
Ö2 45554454444
Ö3 44444444444
Ö4 45555454545
Ö5 44444444444

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek