KALİTATİF VE KANTİTATİF ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISL15702 6 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı temel istatistiksel kavramların öğrenme, günlük ve mesleki yaşamda karşılaşılabilecek verileri istatistiki açıdan ele alarak derleyebilme işleyebilme veya özetlebilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği temel istaitstiksel kavramlar, verilerin toplanması, sınıflandırılması, düzenlenmesi, sunulması ve yorum yapılabilmesi için gereken temel bilgiler, merkezi eğilim ve yaygınlık ölçüleri, olasılık kuramı teme iistaitstiksel dağılımlar ve indekslerdir.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Cevdet Yiğit Özbek
Dersi Verenler Doç. Dr. Özge Sığırcı
Dersin Yardımcıları Bulunmamaktadır.
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar •Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. •Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı.
Notlar •Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. •Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Bu derste doküman dağıtılmayacaktır.
Ödev Ders Ödevi bulunmamaktadır.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 30
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 70
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 2 % 30
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 4 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 13 5 65
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Ödevler 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
  165 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Temel İstatistik Kavramları Temel İstatistiksel Kavramlar Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 3-13.
2 SPSS Programı Menüleri Verilerin Toplanması Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 19-26 ve 13-16.
3 Verilerin Analize Hazırlanması Verilerin İşlenmesi Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 13-16 ve 28-47 Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 369-384
4 Betimleyici ve Çıkarımcı İstatistik Ortalamalar Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 51-71. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 384-419.
5 Faktör ve Güvenilirlik Analizi Değişkenlik Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 73-113. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 527-546.
6 Hipotez Testleri - t-testi, QUIZ 1 İndeksler Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 117-124 ve 134-139. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 479-487
7 Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) İndeksler Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 124-134 Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 487-494
8 Ara Sınav
9 Çok Faktörlü ANOVA (Faktöriyel ANOVA) Olasılık Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 494-505
10 ANCOVA (Kovaryans Analizi) ve MANOVA Olasılık Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 506-513 Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 513-527
11 Korelasyon ve Regresyon Analizi Olasılık Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 141-179. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 547-616
12 Çoklu Regresyon Analizi Tesadüfi Değişkenler Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 141-179. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 547-616
13 Yapısal Eşitlik Modellemesi- KISA SINAV 2 (QUIZ 2) Olasılık Dağılımları Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 141-179. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 547-616
14 Parametrik Olmayan İstatiksel Testler Olasılık Dağılımları Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 183-198. Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı. Sayfa: 448-478
15 Kalitatif Analizler ve İstatiksel Bulguların Raporlanması Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. Sayfa: 201-208
16 Yıl Sonu Sınavı •Durmuş, Beril; Yurtkoru, Serra; Çinko, Murat (2019) . Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. The Kitap Yayınları. •Gegez, A. Ercan; Gegez E. Eser (2023). Pazarlama Araştırmaları: Metodolojik Yaklaşım. Beta Basım, 1. Baskı.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Temel istatistiksel kavramları açıklayabilme.
2 Veri toplama yöntemlerini açıklayabilme.
3 Betimleyici (tanımlayıcı) istatistiksel yöntemlerin metodlarından merkezi eğilim (ortalama) ölçüleri ve dağılım ölçülerini bulabilme ve yorumlayabilme.
4 Tesadüfi değişken kavramını açıklayabilme; bir tesadüfi değişkenin beklenen değeri ve varyansını bulabilme.
5 Değişken ya da değişkenlerin zaman içerisindeki veya mekanlar arasındaki değişimlerini oransal olarak ifade edebilme ve bu oransal değişimleri yorumlayabilme.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 4444444444
Ö2 3333333333
Ö3 4444444444
Ö4 2222222222
Ö5 4444444444

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek