ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISL15716 5 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uluslararası bir pazarı analiz edebilmek ve bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek için gerekli olan pazarlama kavramlarını ve teorileri küresel bir boyutta incelemek ve yorumlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders küresel ve uluslararası piyasalar bağlamında pazarlama stratejisi ve yönetimi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Gülnur Eti İÇLİ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can Demirtaş
Dersin Yardımcıları Bulunmamaktadır.
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Karafakioğlu, Mehmet (2012). Uluslararası Pazarlama Yönetimi (7. Baskı). İstanbul: BetaEcer, Ferhat H. & Canıtez, Murat (2005). Uluslararası Pazarlama(2. Baskı). Ankara: GaziKOLLEKTİF (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta
Notlar Ders notları
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Sunumlar
Ödev Uluslararası pazarlama ile ilgili güncel konular

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 10
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Kısa Sınav 1 30 30
  170 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Giriş, Global Köy, Küreselleşme, uluslararası pazarlama çevresi, Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
2 Uluslararası pazarlama çevresi,, ÇUŞ’lar, Uluslararası Pazarlama Araştırması Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
3 Uluslararası Pazarlara Giris Yöntemleri Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
4 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme,Konumlandırma ve Satış Tahminleri Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
5 Uluslararası Pazarlamada Ürün Ve Marka Kararları Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
6 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
7 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
8 Ara Sınav -
9 Vize değerlendirmesi, Ödev raporlarının ve Sunumların Teslimi. Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
10 Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
11 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
12 Ödev sunumları ve tartışma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
13 Ödev sunumları ve tartışma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
14 Ödev sunumları ve tartışma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi
15 Ödev sunumları ve tartışma Sözlü sunum, konu üzerine soru ve cevap odaklı iletişim. Ders kaynağının ilgili bölümünün incelenmesi-

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Uluslararası pazarlama çevresini tanımlayabilme
2 Uluslararası pazarları ifade eden kavramları, teorileri ve araçları açıklayabilme
3 Uluslararası pazarları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme
4 Uluslararası pazarların yapılarına uygun küresel pazarlama stratejilerini oluşturabilme
5 Hükümetler ve yasal sistemler gibi uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyebilecek aktörleri veya faktörleri ve bu faktörlerin etkileri hakkında bilgi verebilme
6 Uluslararası pazarlama ile ilgili herhangi bir konuda düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade edebilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 5544554455
Ö2 5454555545
Ö3 5535435544
Ö4 4553555555
Ö5 4354444555
Ö6 3455454445

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek