STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISL19808 6 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Doktora
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlama yöneticisinin karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetim bakış açısını geliştirmek, çeşitli pazarlama problemlerine analitik çözüm yaklaşımları getirilmesini sağlamak ve yöneticilerin sorunların çözümüne ilişkin sonuç ve tavsiyeler oluşturma yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Dersin amacında belirtilen maddeleri karşılacak bir makale yazma becerisi kazandırmak
Dersin Ön Koşulları Yoktur
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Cevdet Yiğit ÖZBEK
Dersi Verenler Prof. Dr. Gülnur ETİ İÇLİ
Dersin Yardımcıları A.Gör. İlkem AYDIN MANDALAS
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Hitt, M.A., Ireland, R.D., & Hoskisson, R.E. (2016). Strategic Management: Concept and Cases: Competitiveness and Globalization. Cengage Learning.
Notlar Dersin öğretim üyesi tarafından verilen dökümanlar
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Dersin öğretim üyesi tarafından verilen dökümanlar
Ödev Makale yazımı

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 0
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 100
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 0 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 30 3 90
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  180 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Ders Hakkında Bilgi Verilmesi Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
2 Pazarlama Yönetimine Giriş Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
3 Pazarlama Planı ve Pazarlama Stratejileri Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
4 Ürün Stratejisinin Belirlenmesi Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
5 Hizmetlerin Yönetimi Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
6 Marka ve Marka Kararları Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
7 Fiyatlandırma Stratejileri ve Programlarının Geliştirilmesi Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Dağıtım ve Dağıtım Kanalları Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
10 Perakendecilik, Toptancılık ve Lojistik Yönetimi Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
11 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
12 Reklam ve Halkla İlişkiler Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
13 Satış Geliştirme ve Kişisel Satış Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
14 Doğrudan Pazarlama Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
15 Dijital Pazarlama Güncel kaynakları takip etme Dersi Veren Öğretim Üyesi Tarafından Verilen Dökümanlar ve Konuyla ilgili Makaleler
16 Yarıyıl Sonu Sınavı/ Final Sınavı Yarıyıl Sonu Sınavı/ Final Sınavı Yarıyıl Sonu Sınavı/ Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Sosyal, politik, ekonomik ve rekabet ortamının pazarlamaya olan etkileri anlayabiliyor olmak
2 Pazarlama ve diğer iş alanlarında daha ileri çalışmalar yapabilmek için bir temel oluşturmak
3 Pazarlama problemlerini tanımlayabilir ve çözebilir olmak
4 Pazarlama yönetimi konusundaki temel yaklaşımları, kavramları ve teknikleri öğrenmek
5 Pazarlama stratejilerinin belirlenmesi için pazarlama karar değişkenlerini değerlendirebiliyor olmak

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 33333310010
Ö2 33222210000
Ö3 33344210000
Ö4 22211110000
Ö5 43323110000

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek