PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISU18703 6 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Uzaktan Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama alanında karar vermek için gerekli temel kavram ve teorileri öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği,pazarlamanın konusu ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, pazarlama araştırması, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahminleri, ürün kararları ve yönetimi, fiyatlandırma politikaları, dağıtım politikaları, tutundurma politikaları, pazarlama yönetimi ve stratejik pazarlama planlaması ve pazarlamada sosyal sorumluluktur.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Cevdet Yiğit Özbek
Dersi Verenler Prof.Dr. GÜLNUR ETİ İÇLİ
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. İlkem Aydın Mandalas
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Sezer Korkmaz, Zeliha Eser, Sevgi Ayşe Öztürk, Pazarlama Kavramlar İlkeler Kararlar, Siyasal Kitabevi. Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir, Ömer Torlak, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları. Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing Management, Pearson Prentice Hall. İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi.
Notlar Microsoft Teams platformundan paylaşılmaktadır.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Microsoft Teams platformundan paylaşılmaktadır.
Ödev Planlanabilir.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 10 3 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
  122 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Pazarlamanın Tanımı,Konusu ve Kapsamı, Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
2 Pazar ve Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
3 Tüketici Davranışları Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
4 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
5 Endüstriyel Pazarlar Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
6 Pazar Bölümlendirme, Hedefleme Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
7 Konumlandırma ve Satış Tahminleri Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Ürün Kararları ve Yönetimi J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
10 Fiyat ve Fiyatlandırma Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
11 Tutundurma Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
12 İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
13 Dağıtım Kanalları ve Dağıtım Politikaları Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
14 Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Planlaması Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
15 Pazarlama Kontrolü ve Pazarlamada Sosyal Sorumluluk Soru cevap, beyin fırtınası J. Paul Peter & James H. Donnelly, Jr. (2016) (Çeviri ed. Aykan Candemir). Pazarlama Yönetimine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık • Philip Kotler & Gary Armstrong (2018) (Çeviri ed. Ercan Gegez). Pazarlama İlkeleri. Beta Yayınevi.
16 Yarıyıl Sonu Sınavı/ Final Sınavı Yarıyıl Sonu Sınavı/ Final Sınavı Yarıyıl Sonu Sınavı/ Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Pazarlama temel kavramlarını ve pazarlamanın gelişim süreçlerini anlayabilme
2 Pazarlama karmasını ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro faktörleri anlayabilme
3 Pazarlama politika, strateji ve yaklaşımlarını anlayabilme
4 Pazarlama yöneticilerinin karşılaştığı problemleri ve karar verme aşamalarını analiz edebilme
5 Pazarlamaya dair problemlere çözüm üretebilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 33333233
Ö2 43333233
Ö3 43333233
Ö4 55433333
Ö5 45433233

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek