TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISU18704 6 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Uzaktan Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tüketicilerin yapılarını bilişsel, psikolojik ve sosyolojik yönlerden öğrenmek. Bu sayede daha etkin pazarlama kararlarını alabilmek.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği tüketici davranışı kavramı, tüketici davranışlarını etkileyen kişisel ve sosyal faktörler, kültür ve tüketici davranışları arasındaki ilişki, tüketici satın alma süreci konularını içerir.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Cevdet Yiğit Özbek
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZGE SIĞIRCI
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.İlkem Aydın Mandalas
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
Notlar Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -Ders notları Teams üzerinden paylaşılacaktır.
Ödev Derste ödev bulunmamaktadır.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 70
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 6 90
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  180 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Tüketici Davranışına Giriş Tüketici Davranışı nedir? Diğer disiplinler ile ilişkisi Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
2 Pazarlamaya Giriş, Pazarlama ve Tüketici Davranışı İlişkisi Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
3 Algılama Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
4 Algılama (Devam) Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
5 Öğrenme ve Hafıza Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
6 Motivasyon ve İlgilenim Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
7 Tutumlar Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
8 Ara Sınav Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
9 Benlik ve Kişilik Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
10 Değerler, Yaşam Biçimleri Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
11 Kültür Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
12 Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
13 Satın Alma Karar Süreci Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
14 Tüketici davranışlarında kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemleri Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
15 Tüketici Davranışı Modelleri ve Genel Tekrar Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.
16 Yıl Sonu Sınavı (Final) -Ders kitabından ilgili bölümün okunması. Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, 2024, 10. Baskı.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Uygulamada tüketici davranışlarının nasıl kullanıldığını anlayabilme
2 Bilişsel yapıların nasıl çalıştığını görme becerisi
3 Stratejik kararlarda tüketici davranışının yerini öğrenebilme
4 Sadakatın önemini tüketici davranışı ile kavrayabilme
5 Farklı kültürlerdeki davranış kalıplarından örneklerle satın alma karar sürecini kavrayabilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 55444244
Ö2 55444244
Ö3 55444244
Ö4 55444244
Ö5 55444244

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek