ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISU18714 6 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Uzaktan Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uluslararası pazarı analiz edebilmek, bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek ve uluslararası pazarlama kavramlarını ve teorilerini küresel bir boyutta inceleyebilmek, yorumlayabilmek ve uygulayabilmek için ihtiyaç duyulan bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders küresel ve uluslararası piyasalar bağlamında pazarlama stratejisi ve yönetimi üzerine odaklanmaktadır.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Cevdet Yiğit Özbek
Dersi Verenler Doç. Dr. Günay Kurtuldu
Dersin Yardımcıları Bulunmamaktadır.
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Mehmet KARAFAKİOĞLU, Beta
Notlar Uluslararası Pazarlama
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Uluslararası Pazarlama
Ödev Sunum

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 70
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  170 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Pazarlamaya Giriş Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
2 Uluslararası Pazarlama Çevresi ve Çok Uluslu Şirketler Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
3 Uluslararası Pazarlama Araştırması Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
4 Küreselleşme Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
5 Uluslararası Ticaret Teorileri Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
6 Uluslararası Pazarlarda Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
7 Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
8 Ara Sınav Ara Sınav Basılı ve elektronik kaynaklar
9 Uluslararası Pazarlarda Ürün Kararları Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
10 Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
11 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
12 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım ve Lojistik Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
13 Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
14 Örnek Olay Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar
15 Genel Değerlendirme Ders Anlatımı ve Sunum Basılı ve elektronik kaynaklar

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Küresel pazarlama çevresini tanımlayabilme
2 Uluslararası pazarları ifade eden kavramları, teorileri ve araçları açıklayabilme
3 Uluslararası pazarları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme
4 Uluslararası pazarların yapılarına uygun küresel pazarlama stratejilerini oluşturabilme
5 Uluslararası pazarlama ile ilgili herhangi bir konuda düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade edebilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 52455455
Ö2 42345355
Ö3 53354355
Ö4 42444344
Ö5 42455455

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek