ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
ISU18714 6 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Uluslararası pazarı analiz edebilmek, bu pazara uygun pazarlama stratejilerini geliştirebilmek ve uluslararası pazarlama kavramlarını ve teorilerini küresel bir boyutta inceleyebilmek, yorumlayabilmek ve uygulayabilmek için ihtiyaç duyulan bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders küresel ve uluslararası piyasalar bağlamında pazarlama stratejisi ve yönetimi üzerine odaklanmaktadır.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Cevdet Yiğit Özbek
Dersi Verenler Doç. Dr. Günay Kurtuldu
Dersin Yardımcıları Bulunmamaktadır.
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Mehmet KARAFAKİOĞLU, Beta
Notlar Uluslararası Pazarlama
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Uluslararası Pazarlama
Ödev Sunum

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 70
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  170 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Pazarlamaya Giriş Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
2 Uluslararası Pazarlama Çevresi ve Çok Uluslu Şirketler Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
3 Uluslararası Pazarlama Araştırması Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
4 Küreselleşme Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
5 Uluslararası Ticaret Teorileri Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
6 Uluslararası Pazarlarda Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
7 Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
8 Ara Sınav Ara Sınav Ders kitabı
9 Uluslararası Pazarlarda Ürün Kararları Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
10 Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
11 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
12 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım ve Lojistik Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
13 Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
14 Örnek Olay Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
15 Genel Değerlendirme Ders kitabının ilgili kısmının okunması Ders kitabı
16 Final Sınavı Final Sınavı Ders Kitabı (Tüm bölümler)

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Küresel pazarlama çevresini tanımlayabilme
2 Uluslararası pazarları ifade eden kavramları, teorileri ve araçları açıklayabilme
3 Uluslararası pazarları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme
4 Uluslararası pazarların yapılarına uygun küresel pazarlama stratejilerini oluşturabilme
5 Uluslararası pazarlama ile ilgili herhangi bir konuda düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade edebilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Ö1 34443244
Ö2 54444244
Ö3 55544244
Ö4 44544244
Ö5 54544244

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek