İŞLETMELERDE HALKLA İLİŞKİLER

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
IYP16102 2 2+0 2 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri çağdaş organizasyonlarda uygulanan etkili ve etik halkla ilişkiler konuları, halkla ilişkilerin gelişimi, farklı teorileri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği halkla ilişkiler, iletişim, halkla iletişim süreci, medya ilişkileri, lobicilik, kriz yönetimi ve etiktir.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yasin Mercan
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi SERDAR CANBAZ
Dersin Yardımcıları
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar İşletmelerde Halkla İlişkiler-Seçkin Yayıncılık
Notlar İşletmelerde Halkla İlişkiler-Seçkin Yayıncılık
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev Dersin ödevi bulunmamaktadır.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  76 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihçesi Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
2 İşletmelerde halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
3 Halkla ilişkiler ve iletişim Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
4 Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar ve ilkeler Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
5 İşletmelerde halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
6 İşletmelerde halkla ilişkiler programı geliştirilmesi Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
7 Halkla ilişkilerde hedef kitle Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
8 ARA SINAV İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
9 İşletmelerde halkla ilişkiler faaliyetleri Anlatım,soru ve cevap şletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçları Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
11 Halkla ilişkilerde etik Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
12 Kriz yönetiminde halkla ilişkiler Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
13 Halkla ilişkiler ve sponsorluk Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
14 Halkla ilişkilerde imaj oluşturma Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
15 Halkla ilişkilerin geleceği Anlatım,soru ve cevap İşletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık
16 Final sınavı şletmelerde Halkla İlişkiler-Prof.Dr.Dilaver Tengilimoğlu, Prof.Dr.Yüksel Öztürk-Seçkin Yayıncılık

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Halkla ilişkileri tanımlayabilme ve farklı örnek uygulamaları açıklayabilme.
2 Halkla ilişkiler teori ve uygulamalarını problemlerin çözümüne uygulayabilme.
3 Teori ve stratejileri geliştirilen bazı basit halkla ilişkiler vakaları üzerinde uygulayabilme.
4 Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçlarını öğrenebilme.
5 Etiği ve hakla ilişkiler ile bağlantısını anlayabilme.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 32454245124
Ö2 32454245124
Ö3 32454245124
Ö4 32454245124
Ö5 32454245124

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek