Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
KNT21719 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
- |
Dersin İçeriği |
- |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
- |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Bölge planlama Ve Türkiyede Mekansal Planlama Yaklaşımları Yazar: Nuriye GaripağaoğluYayınevi: Yeditepe YayıneviPlanlamada ve Coğrafyada Temel İstatistik ve Mekansal İstatistik Nobel Yayınları |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 10 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 20 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 70 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 60 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 0 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
12 |
4 |
48 |
Ödevler |
1 |
80 |
80 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
175 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Stratejik Mekansal Planlama yaklaşımını beraberinde getiren değişen dünya koşulları |
- |
- |
2 |
Yükselen İletişimsel Akılcılık Paradigması |
|
|
3 |
Kentsel alanların karşılaştığı yeni olgular ve sorunlar |
|
|
4 |
Kentsel alanların karşılaştığı yeni olgular ve sorunlar |
|
|
5 |
Stratejik Mekansal Planlama Teorisi |
|
|
6 |
Stratejik mekansal planlama sürecinin organizasyonu |
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
8 |
Stratejik mekansal planlama ile tanıtılan yeni teknikler |
|
|
9 |
Stratejik Mekansal Planlama Karşısında Türk Planlama Sistemi |
|
|
10 |
Örnekler |
|
|
11 |
Örnekler |
|
|
12 |
Örnekler |
|
|
13 |
Örnekler |
|
|
14 |
Değerlendirme |
|
|
15 |
Değerlendirme |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Mekansal Planlar ve Yapım Süreçlerini Bilir. |
2 |
Dünyadaki ve Türkiyedeki mekansal planlama süreçleriyle ilgili karşılaştırmaları yapabilir. |
3 |
Mekansal Planlamanın yasal ve yönetsel boyutunu bilir. |
4 |
Mekansal Planlama sürecindeki ilkeleri, teknikleri ve uygulamaları bilir. |
5 |
Mekansal Planlama sürecindeki ilkeleri, teknikleri ve uygulamaları gerektiğinde kullanabilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 |
Ö2 |
3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 |
4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
Ö4 |
3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Ö5 |
3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek