MATEMATİKTE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MAT16320 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere temel düzeyde matematik alanında araştırma yapabilme, konu arşiv tarama ve referanslı bir yayın hazırlama tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır..
Dersin İçeriği Matematikte kaynak taraması ve araştırma sonuçlarının derlenmesi.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Matematik Bölüm Başkanlığı
Dersi Verenler Matematik Bölümü Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Prof. Dr. Zeynel DİNLER, Bilimsel araştırma ve e-kaynaklar, Bursa, 2006, Ekin Kitapevi
Notlar Prof. Dr. Zeynel DİNLER, Bilimsel araştırma ve e-kaynaklar, Bursa, 2006, Ekin Kitapevi
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Yok
Ödev Yok-

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 100
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
  116 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Bilim ve bilimle ilgili kavramlar, bilimin tarihsel gelişimi AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
2 Bilimsel araştırma süreci, araştırma konusunun seçimi, araştırmanın sınırlarının belirlenmesi AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
3 Kaynakların taranması, hipotez ve strateji geliştirme, araştırma stratejilerinin belirlenmesi. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
4 Araştırma evreni ve örnekleme, ana kitlenin tanımı, örnekleme çevresi, örnekleme yöntemi AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
5 Veri, veri kaynakları, birincil ve ikincil veriler AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
6 Anket, mülakat ve gözlem teknikleri. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
7 Nicel araştırma yöntemleri, verilerin analize hazırlanması, ölçme ve ölçme hataları, veri hazırlama süreci. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
8 Ara Sınav. Yok
9 Nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırmanın mantığı. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
10 Araştırma raporunun hazırlanması, araştırmanın içeriğinin oluşturulması, yazımda kullanılması gereken üslup. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
11 Araştırma raporunun biçim ve kapsamı. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
12 Araştırma raporu ve sunum teslimi. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
13 Araştırma raporunun yazım kuralları. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
14 Araştırma etiği, bilimsel etik kuralları. AnlatımTartışmaSoru-YanıtSorun/Problem Çözme Ders Kitabı 1
15 Araştırma raporunun hazırlanmasındaki istatistiki uygulamalar Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap Ders Kitabı 1

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Matematiksel yapıların nasıl oluşturulduğunu, ne işe yaradığını kavrayabilme.
2 Matematikte korunan özellikleri, değişmeyen özellikleri idrak eder ve aslında matematiğin değişmeyen özellikler ile ilgilendiğini kavrayabilme.
3 Hayranlık yaratacak derecede matematiksel güzelliklerin varlığını keşfedebilme
4 Matematikte belirli bir konuda nasıl bir araştırma yöntemini kullanacağını belirleyebilme.
5 Yapılan araştırma sonucu hazırlanacak olan sunumun etkili bir şekilde sunumunu yapabilme.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 351113142443
Ö2 351113142443
Ö3 351113142443
Ö4 351113142443
Ö5 351113142443

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek