Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
MFS20202 |
3 |
2+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Mimari tasarım süreçleri ve araçları hakkında farkındalılık geliştirmek. Tasarımın önemli girdilerinden biri olan program hakkında mimarlık literatüründen haberdar olmak |
Dersin İçeriği |
Programın mimari tasarımdaki yeri ve kullanımı. Modern Mimarlık’dan günümüze programın gelişim ve değişimi. |
Dersin Ön Koşulları |
YOK |
Dersin Koordinatörü |
YOK |
Dersi Verenler |
YOK |
Dersin Yardımcıları |
YOK |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Adler, D. (1952). Function and Environment. In L. Mumford, Roots of Contemporary American Architecture (ss. 243-250).Form and Function: A Source Book for the History of Architectural Design, New York: The Open University Press.“The Computationalist Paradigm in Design Research,” in, Design Studies Vol. 20 No.1.;McLeod, M. (2003). Form and Function Today. In B. Tschumi, & I. Cheng (Eds.), The State of Architecture at the Beginning of the 21st Century.New York: Reinhold Publishing Corporation.; Eskişehir.;Bamford, G. (2002)From Analysis/Synthesis to Conjecture/Analysis: A Review Of Karl Popper’s Influence on Design Methodology in ArchitectureNew York: G.P. Putnam & Co.;Liddament, T. (1999). |
Notlar |
YOK |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
YOK |
Ödev |
YOK |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 20 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
2 |
% 20 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
4
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
76 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Felsefe ve Tasarım |
SUNUM |
Ders notları |
2 |
Tasarım ve Tasarım Modelleri |
SUNUM |
Ders notları |
3 |
Tasarım olarak Teknik ve Sanat |
SUNUM |
Ders notları |
4 |
Felsefi Bir Tasarım Modeli Olarak Mimarlık |
SUNUM |
Ders notları |
5 |
Felsefi Bir Yaklaşımla Endüstri Ürünü |
SUNUM |
Ders notları |
6 |
Endüstri Ürününde biçim ve Estetik |
SUNUM |
Ders notları |
7 |
Endüstri Ürününde biçim ve Estetik |
SUNUM |
Ders notları |
8 |
Ara Sınav |
SINAV |
SINAV |
9 |
Kültür, Medeniyet ve Tasarım |
SUNUM |
Ders notları |
10 |
Kültür, Medeniyet ve Tasarım |
SUNUM |
Ders notları |
11 |
Mimar-Filozof Örneği Olarak Lous Khan |
SUNUM |
Ders notları |
12 |
Bauhaus Örneği |
SUNUM |
Ders notları |
13 |
Baudrillard ve mimarlık |
SUNUM |
Ders notları |
14 |
Baudrillard ve mimarlık |
SUNUM |
Ders notları |
15 |
Genel Tekrar |
SUNUM |
Ders notları |
16 |
Final Sınavı |
Sınav |
Sınav |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Mimari program ve tasarımdaki rolü hakkında farkındalılık geliştirmek |
2 |
Yapılı çevrede mimari programı analiz etmek |
3 |
Yapılı çevrede programı araştırmak |
4 |
Program temelli tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
Öğrenciler tasarımda fonksiyonel yaklaşım konusunda bilgi sahibi olurlar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 |
4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 |
4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek