PLANLAMADA KATILIMCI YAKLAŞIMLAR

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MFS20302 3 2+0 2 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, planlama süreçlerinde toplumsal katılım ve ortaklaşa problem çözme stratejilerinin önemini kavramalarını ve katılımcı/ortaklaşa modellerin gerçekleştirilmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımları öğrenmelerini ve tartışabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Katılımcı yaklaşımların toplumsal yapı ve oluşumlarla ilişkilendirilmesi, plancının farklı rol, görev ve sorumluklarını tartışılması.
Dersin Ön Koşulları yok
Dersin Koordinatörü yok
Dersi Verenler yok
Dersin Yardımcıları yok
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar •Smith, R. W. (1973). A theoretical basis for participatory planning. Policy Sciences, 4, 275- 295. •Nick Wates (2014) The Community Planning Handbook : How People Can Shape Their Cities, Towns and Villages in Any Part of the World•Creighton, J. L. (2005). The Public Participation Handbook: Making Better Decisions Through Citizen Involvement (1st edition). Jossey-Bass.
Notlar Tekeli, İ. (2009) Akılcı Planlamadan, Bir Demokrasi Projesi Olarak Planlamaya, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2009 Innes, J. (1996), Planning Thorough Consensus Building A New View of The Compherensive Planning İdeal, Journal of The American Planning Association,p:460-472, Volume:62 Issue:4 Li Y., Zhu Z., Gerard C.M. (2012), Learning from Conflict Resolution: An Opportunity to Systems Thinking (pages 209-220) Volume 29, Issue 2. Special Issue : Collaborative Problem Solving Amid Conflicts
Ön Hazırlık ve Dokümanlar yok
Ödev haftalık ödevler

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 100
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 2 % 20
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 4 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
  94 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Tarihsel konjonktür itibariyle değişen planlama yaklaşımları Sunum Araştırma
2 Demokrasi türleri ve temsili demokrasinin kriziyle ortaya çıkan söylem ve yaklaşımlar Sunum Araştırma
3 Bir ortaklaşa çözüm alanı olarak planlamada kamusal katılım arayışları ve bir süreç olarak planlama Sunum Araştırma
4 Planlama sürecini etkileyen/etkilenen gruplar ve plancının rolü Sunum Araştırma
5 Katılımın farklı düzeyleri ve türleri Sunum Araştırma
6 Katılımcı yaklaşımlara temel eleştiriler Sunum Araştırma
7 Uluslararası ve ulusal yasal yönetsel düzenlemelerde kamusal katılımın yeri ve düzeyi Sunum Araştırma
8 Ara Sınav Sınav Hazırlık
9 Katılım modelleri örneklerinin analizi I Avrupa ve Amerika Sunum Araştırma
10 Katılım modelleri örneklerinin analizi II Avrupa ve Amerika Sunum Araştırma
11 Katılım modelleri örneklerinin analizi III Türkiye Sunum Araştırma
12 Katılım modelleri örneklerinin analizi IV Türkiye Sunum Araştırma
13 Tartışmalar Sunum Araştırma
14 Tartışmalar Sunum Araştırma
15 Dönem Sonu Değerlendirmesi Sunum Araştırma
16 Final sınavı Sınav Hazırlık

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Planlama süreçlerinden etkileyen / etkilenen toplumsal kesimleri ayırt edebilecek
2 Katılımcı süreçlere ilişkin uygulama ve deneyimleri yorumlayabilecek
3 Katılımcı süreçlerin planlama ve tasarımla ilişkisini yorumlayabilecek.
4 Katılımcılık ilkelerini öğrenip, bu ilkeleri yorumlayabilecek.
5 Planlama-Tasarım süreçlerinde hangi katılım yöntemlerinin benimsenmesi gerektiğini belirleyebilecek.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 100005001111011
Ö2 230504054111311
Ö3 000504054111011
Ö4 000301031111011
Ö5 430301014111011

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek