PLANLAMADA KATILIMCI YAKLAŞIMLAR

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MFS20302 3 2+0 2 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin planlama süreçlerinde toplumsal katılım ve ortaklaşa problem çözme stratejilerinin önemini kavramalarını ve katılımcı/ortaklaşa modellerin gerçekleştirilmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımları öğrenmelerini ve tartışabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Katılımcı yaklaşımların toplumsal yapı ve oluşumlarla ilişkilendirilmesi, plancının farklı rol, görev ve sorumluklarını tartışılması.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Verenler -
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar •Arnstein, S. R. (1969). A Ladder Of Citizen Participation. Journal of the American Institute of Planners, 35(4), 216-224. https://doi.org/10.1080/01944366908977225•Beierle, T. C. (2002). Democracy in Practice: Public Participation in Environmental Decisions.•Creighton, J. L. (2005). The Public Participation Handbook: Making Better Decisions Through Citizen Involvement (1st edition). Jossey-Bass.•Gün, A. (2019). TÜRKİYE’DEKİ KENTSEL DÖNÜŞÜM ALANLARINA YÖNELİK BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE DAYALI KATILIMCI TASARIM MODELİ ÖNERİSİ [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.•Joerin, F., Desthieux, G., Beuze, S. B., & Nembrini, A. (2009). Participatory diagnosis in urban planning: Proposal for a learning process based on geographical information. Journal of Environmental Management, 90(6), 2002-2011. https://doi.org/10.1016/j.jenvman.2007.08.024•Kapoor, A., & Singh, E. (t.y.). Unveiling Instances Of Participatory Planning In Urban Development. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE). Geliş tarihi 22 Kasım 2024, gönderen https://www.ijitee.org/portfolio-item/k18870981119/•Kunze, A., Halatsch, J., Vanegas, C., & Jacobi, M. M. (2011). A Conceptual Participatory Design Framework for Urban Planning: The case study workshop ‘World Cup 2014 Urban Scenarios’, Porto Alegre, Brazil. 895-903. https://doi.org/10.52842/conf.ecaade.2011.895•Liu, Y. (2011). Participatory community planning approach in reconstruction of urban and rural communities. 2011 Second International Conference on Mechanic Automation and Control Engineering, 3286-3289. https://doi.org/10.1109/MACE.2011.5987693•Raynor, K. E., Doyon, A., & Beer, T. (2017). Collaborative planning, transitions management and design thinking: Evaluating three participatory approaches to urban planning. Australian Planner, 54(4), 215-224. https://doi.org/10.1080/07293682.2018.1477812•Smith, R. W. (1973). A Theoretical Basis for Participatory Planning. Policy Sciences, 4(3), 275-295.•Yaman, F. T. (2017). Katılımcı Demokrasi: Kapsam ve Unsurlar. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergi, 6(2), Article 2.•Turken, A., & Eyuboglu, E. (2021). E-participatory Approaches in Urban Design. , 5, 169-182. https://doi.org/10.25034/ijcua.2021.v5n2-2.•Seydel, H., & Huning, S. (2022). Mobilising Situated Local Knowledge for Participatory Urban Planning Through Storytelling. Urban Planning. https://doi.org/10.17645/up.v7i3.5378.•Wates, N. (2000). The community planning handbook. . https://doi.org/10.4324/9781849776004.
Notlar Tekeli, İ. (2009) Akılcı Planlamadan, Bir Demokrasi Projesi Olarak Planlamaya, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2009 Innes, J. (1996), Planning Thorough Consensus Building A New View of The Compherensive Planning İdeal, Journal of The American Planning Association,p:460-472, Volume:62 Issue:4 Li Y., Zhu Z., Gerard C.M. (2012), Learning from Conflict Resolution: An Opportunity to Systems Thinking (pages 209-220) Volume 29, Issue 2. Special Issue : Collaborative Problem Solving Amid Conflicts
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 100
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 10
Devam 1 % 10
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 4 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
  90 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Tarihsel konjonktür itibariyle değişen planlama yaklaşımları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
2 Demokrasi türleri ve temsili demokrasinin kriziyle ortaya çıkan söylem ve yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
3 Bir ortaklaşa çözüm alanı olarak planlamada kamusal katılım arayışları ve bir süreç olarak planlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
4 Planlama sürecini etkileyen/etkilenen gruplar ve plancının rolü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
5 Katılımın farklı düzeyleri ve türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
6 Katılımcı yaklaşımlara temel eleştiriler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
7 Uluslararası ve ulusal yasal yönetsel düzenlemelerde kamusal katılımın yeri ve düzeyi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
8 Ara Sınav - -
9 Katılım modelleri örneklerinin analizi I Avrupa ve Amerika Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Örnek Çalışma Föyleri
10 Katılım modelleri örneklerinin analizi II Avrupa ve Amerika Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Örnek Çalışma Föyleri
11 Katılım modelleri örneklerinin analizi III Türkiye Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Örnek Çalışma Föyler
12 Katılım modelleri örneklerinin analizi IV Türkiye Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Örnek Çalışma Föyleri
13 Tartışmalar Soru-Cevap, Tartışma -
14 Tartışmalar Soru-Cevap, Tartışma -
15 Genel Değerlendirme - -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Planlamada farklı yaklaşımları listeleyebilecek
2 Planlamada katılımcı/ortaklaşa model ve yöntemleri tanımlayabilecek
3 Planlama süreçlerinden etkileyen / etkilenen toplumsal kesimleri ayırt edebilecek
4 Katılımcı süreçlere ilişkin uygulama ve deneyimleri yorumlayabilecek
5 Öğrenciler sorun ve potansiyelleri tespit edebilme becerilerini geliştirecektir

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined offset: 0

Filename: Ders/dersDetay.php

Line Number: 353

Backtrace:

File: /var/www/ebp/application/views/Ders/dersDetay.php
Line: 353
Function: _error_handler

File: /var/www/ebp/application/controllers/Ders.php
Line: 34
Function: view

File: /var/www/ebp/index.php
Line: 315
Function: require_once

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Filename: Ders/dersDetay.php

Line Number: 353

Backtrace:

File: /var/www/ebp/application/views/Ders/dersDetay.php
Line: 353
Function: _error_handler

File: /var/www/ebp/application/controllers/Ders.php
Line: 34
Function: view

File: /var/www/ebp/index.php
Line: 315
Function: require_once

 

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek