Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
MFS20302 |
3 |
2+0 |
2 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin planlama süreçlerinde toplumsal katılım ve ortaklaşa problem çözme stratejilerinin önemini kavramalarını ve katılımcı/ortaklaşa modellerin gerçekleştirilmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımları öğrenmelerini ve tartışabilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Katılımcı yaklaşımların toplumsal yapı ve oluşumlarla ilişkilendirilmesi, plancının farklı rol, görev ve sorumluklarını tartışılması. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi TALHA AKSOY |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Chakraborty, A., (2012), Recognizing Uncertainty and Linked Decisions in Public Participation: A New Framework for Collaborative Urban Planning, Systems Research and Behavioral Science, (pages 131-148), Volume 29, Issue 2. Special Issue : Collaborative Problem Solving Amid Conflicts |
Notlar |
Tekeli, İ. (2009) Akılcı Planlamadan, Bir Demokrasi Projesi Olarak Planlamaya, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2009 Innes, J. (1996), Planning Thorough Consensus Building A New View of The Compherensive Planning İdeal, Journal of The American Planning Association,p:460-472, Volume:62 Issue:4 Li Y., Zhu Z., Gerard C.M. (2012), Learning from Conflict Resolution: An Opportunity to Systems Thinking (pages 209-220) Volume 29, Issue 2. Special Issue : Collaborative Problem Solving Amid Conflicts |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 10 |
Devam |
1 |
% 10 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
4
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
90 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Tarihsel konjonktür itibariyle değişen planlama yaklaşımları |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
2 |
Demokrasi türleri ve temsili demokrasinin kriziyle ortaya çıkan söylem ve yaklaşımlar |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
3 |
Bir ortaklaşa çözüm alanı olarak planlamada kamusal katılım arayışları ve bir süreç olarak planlama |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
4 |
Planlama sürecini etkileyen/etkilenen gruplar ve plancının rolü |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
5 |
Katılımın farklı düzeyleri ve türleri |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
6 |
Katılımcı yaklaşımlara temel eleştiriler |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
7 |
Uluslararası ve ulusal yasal yönetsel düzenlemelerde kamusal katılımın yeri ve düzeyi |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
8 |
Ara Sınav |
sınav |
yoktur |
9 |
Katılım modelleri örneklerinin analizi I Avrupa ve Amerika |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
10 |
Katılım modelleri örneklerinin analizi II Avrupa ve Amerika |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
11 |
Katılım modelleri örneklerinin analizi III Türkiye |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
12 |
Katılım modelleri örneklerinin analizi IV Türkiye |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
13 |
Tartışmalar |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
14 |
Tartışmalar |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
15 |
Final sınavı |
sınav |
yoktur |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Planlamada farklı yaklaşımları listeleyebilecek |
2 |
Planlamada katılımcı/ortaklaşa model ve yöntemleri tanımlayabilecek |
3 |
Planlama süreçlerinden etkileyen / etkilenen toplumsal kesimleri ayırt edebilecek |
4 |
Katılımcı süreçlere ilişkin uygulama ve deneyimleri yorumlayabilecek |
5 |
Öğrenciler sorun ve potansiyelleri tespit edebilme becerilerini geliştirecektir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Ö2 |
1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 |
Ö3 |
3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö4 |
2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
Ö5 |
2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek