BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MIM20104 5 2+2 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Günümüz mimarlık ürünlerinin oluşturulmasında farklı tasarım yaklaşımları kullanılmaktadır. Bu yaklaşımlar arasında bilgisayar destekli tasarımın yeri ve tasarım sürecindeki rolü ele alınacak çeşitli örneklerle uygulamalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği Mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrenciler için, mimari temsil ve anlatım aracı olarak temel bilgisayar destekli çizim ve görüntü işleme yazılımlarını kullanma yeteneklerinin geliştirilmesi. (Autocad-Revit)
Dersin Ön Koşulları yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Ali MÜLAYİM
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi Ali MÜLAYİM
Dersin Yardımcıları Yok
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar 1-Timmermans, H.,(ed.), (1993), Design Decision Support Systems in Architecture, Hollanda: KluwerAcademic Publ.2-Issues Applications of Case-Based Reasoning in Design, Lawrence Erlbaum Associates Publ., New Jersey. . Pohl, J., (ed) (1997)
Notlar Augenbroe, G., Eastman, C., (1999), Computers in Building, Kluwer Academic Publ. U.S.A. Coyne, R.D., Rosenman, M.A., Radford, A.D., Balachandran, M., Gero, J.S., (1990), Knowledge-Based Design Systems U.S.A: Addison-Wesley. . Gero, J.S., Maher, M.L. (eds.), (1993), Modeling Creativity Knowledge-Based Creative Design, NewJersey: Lawrence Erlbaum Ass. Publ. . Gero.J.S., Tyugu,E., (Eds.) (1994), Formal Design Methods for CAD, Elsevier, IFIP. . Jabi, W., (Ed.) (2001), Reinventing the Discourse: How Digital Tools Help Bridge Transform Research, Education Practice in Architecture, ACADIA2001, NewYork. . Kafai, Y., Resnick, M., (eds) (1996), Designing Thinking Learning in a igital World, Lawrence Erlbaum, New Jersey. . Lawson, B., (1991), How Designers Think, Oxford: Butterworth. . Maher, M.L., Pu, P., (1997), Issues Applications of Case-Based Reasoning in Design, Lawrence Erlbaum Associates Publ., New Jersey. . Pohl, J., (ed) (1997), Advances in Collaborative Design Decision Support Systems, InterSymp-97, Germany. Stevens, G., (1990), The Reasoning Architect: Mathematics Science in Design, Singapur: McGraw Hill. .
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Uygulama Notları
Ödev haftalık uygulamalar

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 30
Mühendislik Bilimleri% 10
Mühendislik Tasarımı% 30
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 30
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 12 % 20
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 14 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 4 40
Ödevler 12 4 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
  148 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Mimari tasarım ve mimari tasarım sürecini modelleştirmeye yönelik sistematik yaklaşımlar Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
2 Sayısal ortamın özellikleri, iletişim, sunum ve tasarım ortamı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
3 Bilgisayar destekli mimari tasarımın kuramsal temelleri. Konu ile ilgili sunum ödevlerinin verilmesi. Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
4 Bilgisayarla mimari tasarım modelleri, Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
5 Autocad Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
6 Autocad Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
7 Autocad Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
10 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
11 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
12 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
13 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
14 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
15 Revit Programı Bilgisayar uygulamaları Video, Makale ve örnek uygulamalar.
16 Final sınavı Sınav Sınav

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenciler temel bilgisayar kullanım becerilerini geliştirir.
2 Öğrenciler tasarımlarını Autocad programında çizer.
3 Öğrenciler tasarımlarını Revit programında çizer.
4 Öğrenciler farklı projeleri farklı tasarım ortamalarında çizer.
5 Sayısal tasarım araçlarını ve yöntemlerini kullanarak yeni projeler geliştirir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 152311125111352
Ö2 155111125111352
Ö3 155111125111352
Ö4 155111125111352
Ö5 155111125111352

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek