MİMARİ TASARIM IV

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MIM20202 10 4+4 6 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Uzaktan Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Gelişime açık, nüfus artışı beklentisi olan ve çeşitli yönlerden jeopolitik öneme sahip kentlerin imarında; yüksek yapılar bir çok ihtiyaca aynı anda cevap verebilmesi ve alandan tasarruf sağlayabilmesi bakımından büyük önem arz eder. Kentsel gelişmeye sağladıkları avantajların yanı sıra yüksek yapılar çözülmesi elzem olan birçok kentsel ve sosyal problemi beraberinde getirir. Tasarımın kentsel mekan ile bütünleşmesi, sosyal yaşam ile entegrasyonu, ulaşım ve trafik yüklerinin çözülmesi başlıca konular olarak sıralanabilir.
Dersin İçeriği Hesaplamalı tasarım yöntemleri ile kentin mevcut koşulları analiz edilerek ve gelişme potansiyelleri ele alınarak ihtiyaçlara cevap verebilecek karma işlevli, kentsel mekan ve sosyal yaşam ile uyumlu yüksek yapı tasarımlarının geliştirilmesi istenmektedir. Tasarımların günümüz ihtiyaçlarına cevap verebilmesinin yanında kentin gelişme olanakları göz önünde bulundurularak gelecek projeksiyonuyla teknoloji, ulaşım, mimarlık, kentsel alanlar ve sosyal işlevler konuları bakımından sürdürülebilirliği, dönüştürülebilirliği ve uyarlanabilirliğiüzerine alternatif çözümler üretilmesi beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulları Mimari Tasarım III
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Öğr. Üyesi SONER YELER
Dersi Verenler Doç. Dr. Öğr. Üyesi SONER YELER
Dersin Yardımcıları Araştırma Görevlileri
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar 1. Christian Norberg-Schulz, Electa Rizzoli, The Concept of Dwelling: On the way of figurative architecture, NY, 1984.2. Christian Norberg-Schulz, Existing, Space and Architecture, Studio Vista London, 1971.3. M. Seker, Research for Life Quality in Istanbul, UCTEA: Istanbul, 2011.4. A. Rossi, The Architecture of the City, MIT Press: Cambridge, MA and London, 1982.5. Miriam Hamui , Yoga and Architecture: The Art of Dwelling, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013.6. R. Venturi, D.S. Brown, S. Izenour, Learning from Las Vegas, MIT Press, USA, 1972.7. Ian Bently, Alan Alcock, Paul Murrain, Sue McGlynn, Graham Smith, Responsive environments: A manual for designers, Architectural Press, UK, 1985.
Notlar yok
Ön Hazırlık ve Dokümanlar yok
Ödev haftalık ödevler

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 20
Mühendislik Tasarımı% 10
Sosyal Bilimler% 10
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 60
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 12 168
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
  296 | AKTS Kredisi : 10

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Tanıtım - Proje Teması Sunum Araştırma
2 Çevre Analizi – Kullanıcılar, Arsa gezisi Bölgesel verilerin araştırılması Araştırma
3 Çevre Analizi - Örnek Analizi Görsel haritalama çalışması, örnek araştırması Araştırma
4 Leke çalışması - Kavramsal Gelişme - İlk eskizler Yaşam ve mekan senaryoları ile ilgili bir dakikalık video çekimi Araştırma
5 Vaziyet planı ve proje geliştirme (1/1000, 1/500) Çalışma alanının modellenmesi Araştırma
6 Vaziyet planı ve proje geliştirme (1/500) Eskiz maketi Araştırma
7 Proje geliştirme (1/500, 1/200) Ön proje teslimi (1/500, 1200) Araştırma
8 Ara Sınav Eskiz Sınavı Hazırlık
9 Proje geliştirme (1/200) Çizimler ve maket/modelleme Araştırma
10 Proje geliştirme (1/200, 1/100) Çizimler ve maket/modelleme Araştırma
11 Proje geliştirme (1/200, 1/100) Çizimler ve maket/modelleme Araştırma
12 Taşıyıcı sistem çizimi(1/100) Taşıyıcı sistem araştırması Araştırma
13 Çatı strüktür eskizi (1/20, 1/5) Çatı sistemi araştırması Araştırma
14 Jüri Ara proje teslimi Araştırma
15 Kesin proje çalışmalarının tamamlanması Çizimlerin Tamamlanması Araştırma
16 Final Sınavı Proje Sunumu ve Değerlendirme Sunum Materyallerinin Hazırlanması

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Farklı işlevlere sahip birimler ile bir tasarlama becerisine sahip olmak
2 Yüksek yoğunluklu alanlarda çalışma becerisi kazanmak
3 Büyük açıklıklı strüktür tasarlama becerisi kazanmak
4 Çevresel etmenleri dikkate alarak tasarlama yeteneği kazanmak
5 Tasarımda sürdürülebilirlik ilkelerinin farkına varmak

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 333320112211143
Ö2 021000011000011
Ö3 012110001000033
Ö4 333142031311144
Ö5 210110231411123

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek