Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
MIM20202 |
10 |
4+4 |
6 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
Öğretim Türü |
Uzaktan Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Gelişime açık, nüfus artışı beklentisi olan ve çeşitli yönlerden jeopolitik öneme sahip kentlerin imarında; yüksek yapılar bir çok ihtiyaca aynı anda cevap verebilmesi ve alandan tasarruf sağlayabilmesi bakımından büyük önem arz eder. Kentsel gelişmeye sağladıkları avantajların yanı sıra yüksek yapılar çözülmesi elzem olan birçok kentsel ve sosyal problemi beraberinde getirir. Tasarımın kentsel mekan ile bütünleşmesi, sosyal yaşam ile entegrasyonu, ulaşım ve trafik yüklerinin çözülmesi başlıca konular olarak sıralanabilir. |
Dersin İçeriği |
Hesaplamalı tasarım yöntemleri ile kentin mevcut koşulları analiz edilerek ve gelişme potansiyelleri ele alınarak ihtiyaçlara cevap verebilecek karma işlevli, kentsel mekan ve sosyal yaşam ile uyumlu yüksek yapı tasarımlarının geliştirilmesi istenmektedir. Tasarımların günümüz ihtiyaçlarına cevap verebilmesinin yanında kentin gelişme olanakları göz önünde bulundurularak gelecek projeksiyonuyla teknoloji, ulaşım, mimarlık, kentsel alanlar ve sosyal işlevler konuları bakımından sürdürülebilirliği, dönüştürülebilirliği ve uyarlanabilirliğiüzerine alternatif çözümler üretilmesi beklenmektedir. |
Dersin Ön Koşulları |
Mimari Tasarım III |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Öğr. Üyesi SONER YELER |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Öğr. Üyesi SONER YELER |
Dersin Yardımcıları |
Araştırma Görevlileri |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
1. Christian Norberg-Schulz, Electa Rizzoli, The Concept of Dwelling: On the way of figurative architecture, NY, 1984.2. Christian Norberg-Schulz, Existing, Space and Architecture, Studio Vista London, 1971.3. M. Seker, Research for Life Quality in Istanbul, UCTEA: Istanbul, 2011.4. A. Rossi, The Architecture of the City, MIT Press: Cambridge, MA and London, 1982.5. Miriam Hamui , Yoga and Architecture: The Art of Dwelling, CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013.6. R. Venturi, D.S. Brown, S. Izenour, Learning from Las Vegas, MIT Press, USA, 1972.7. Ian Bently, Alan Alcock, Paul Murrain, Sue McGlynn, Graham Smith, Responsive environments: A manual for designers, Architectural Press, UK, 1985. |
Notlar |
yok |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
yok |
Ödev |
haftalık ödevler |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 20 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 10 |
---|
Sosyal Bilimler | % 10 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 60 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
8 |
112 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
12 |
168 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
296 | AKTS Kredisi : 10
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Tanıtım - Proje Teması |
Sunum |
Araştırma |
2 |
Çevre Analizi – Kullanıcılar, Arsa gezisi |
Bölgesel verilerin araştırılması |
Araştırma |
3 |
Çevre Analizi - Örnek Analizi |
Görsel haritalama çalışması, örnek araştırması |
Araştırma |
4 |
Leke çalışması - Kavramsal Gelişme - İlk eskizler |
Yaşam ve mekan senaryoları ile ilgili bir dakikalık video çekimi |
Araştırma |
5 |
Vaziyet planı ve proje geliştirme (1/1000, 1/500) |
Çalışma alanının modellenmesi |
Araştırma |
6 |
Vaziyet planı ve proje geliştirme (1/500) |
Eskiz maketi |
Araştırma |
7 |
Proje geliştirme (1/500, 1/200) |
Ön proje teslimi (1/500, 1200) |
Araştırma |
8 |
Ara Sınav |
Eskiz Sınavı |
Hazırlık |
9 |
Proje geliştirme (1/200) |
Çizimler ve maket/modelleme |
Araştırma |
10 |
Proje geliştirme (1/200, 1/100) |
Çizimler ve maket/modelleme |
Araştırma |
11 |
Proje geliştirme (1/200, 1/100) |
Çizimler ve maket/modelleme |
Araştırma |
12 |
Taşıyıcı sistem çizimi(1/100) |
Taşıyıcı sistem araştırması |
Araştırma |
13 |
Çatı strüktür eskizi (1/20, 1/5) |
Çatı sistemi araştırması |
Araştırma |
14 |
Jüri |
Ara proje teslimi |
Araştırma |
15 |
Kesin proje çalışmalarının tamamlanması |
Çizimlerin Tamamlanması |
Araştırma |
16 |
Final Sınavı |
Proje Sunumu ve Değerlendirme |
Sunum Materyallerinin Hazırlanması |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Farklı işlevlere sahip birimler ile bir tasarlama becerisine sahip olmak |
2 |
Yüksek yoğunluklu alanlarda çalışma becerisi kazanmak |
3 |
Büyük açıklıklı strüktür tasarlama becerisi kazanmak |
4 |
Çevresel etmenleri dikkate alarak tasarlama yeteneği kazanmak |
5 |
Tasarımda sürdürülebilirlik ilkelerinin farkına varmak |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
Ö2 |
0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Ö3 |
0 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ö4 |
3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
Ö5 |
2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek