Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
MIM20306 |
3 |
2+2 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, tarihi yapıların analiz, restitüsyon ve restorasyonuna yönelik olarak alanda uygulamalı olarak rölöve çalışmaları, tarihi bir yapının yapım teknolojisi ve malzemelerinin alanda tespit ve belgelenmesi, restitüsyon ve restorasyon projelendirme tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği |
Tarihi ve kültürel alanların değerinin farkına varılması, bu alanların özgün niteliklerinin ve koruma sorunlarının algılanması, tartışılması; bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin sorgulanmasıdır. |
Dersin Ön Koşulları |
( MIM14307 ) |
Dersin Koordinatörü |
ÖĞRT. ÜYESİ ŞAFAK NERGİS |
Dersi Verenler |
ÖĞRT. ÜYESİ ŞAFAK NERGİS |
Dersin Yardımcıları |
Araştırma Görevlileri |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
1-Madran, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını, Ankara, 2005. |
Notlar |
Ahunbay, Z. (2004). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. Yem Kitabevi. Erder, C., (1999). Tarihi Çevre Kaygısı. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. Kuban, D., (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. Yem Kitabevi. Uluengin, B., (2005). Rölöve. Yem Kitabevi. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
YOK |
Ödev |
1 ÖDEV |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 10 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 20 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 10 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 60 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 20 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 30 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
10 |
4 |
40 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
91 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Genel Tanıtım |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
2 |
Dersle ilgili genel bilgi, çalışılacak yapıların ve ders föyünün dağıtılması, sınıf uygulaması |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
3 |
Alan Gezisi |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
4 |
Rölöve Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
5 |
Rölöve Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
6 |
Rölöve Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
7 |
Rölöve Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
8 |
Ara sınav-Ara teslim |
SINAV |
SINAV |
9 |
Rölöve Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
10 |
Restitüsyon Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
11 |
Restitüsyon Çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
12 |
Restorasyon ve yeniden kullanım çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
13 |
Restorasyon ve yeniden kullanım çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
14 |
Restorasyon ve yeniden kullanım çalışmaları |
ders materyalleri hazırlama |
ders notu ve kaynaklar |
15 |
Son değerlendirme |
ders materyalleri hazırlama |
Ders notları |
16 |
Final Sınavı |
Sınav |
Sınav |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Yöresel mimarlık da dahil olmak üzere ulusal ve bölgesel mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda ulusal gelenekler ve tarihi mirasın etkileri ile ilgili fikir ve bilgilere sahip olma, (BİLGİ) |
2 |
Tarihi bir tek yapı koruma prensipleri hakkında bilgi sahibi olma (BİLGİ) |
3 |
Tarihi bir tek yapıyı değerlendirme ve koruma prensiplerini yorumlayabilme (BECERİ) |
4 |
Tarihi tek yapının özelliklerini ölçerek tanıma ve çevreyle olan ilişkilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, (YETKİNLİK) |
5 |
Tarihi anıtları ve yapıları belgelemek ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri uygulayabilme, (YETKİNLİK) |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 |
Ö2 |
4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 |
Ö3 |
4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 |
Ö4 |
4 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 |
Ö5 |
4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek