Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
MIM21909 |
3 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere kültürün insan yaşamına olan derin etkilerini anlatarak, kültürün toplumsal, sanatsal ve mimari boyutlarını anlamalarını sağlar. Aynı zamanda, öğrencilerin kültürel kimlik oluşumu ve kültürel değişim süreçlerini inceleyerek, küresel dünyada etkili bir şekilde iletişim kurmalarına ve çeşitlilikle uyum sağlamalarına yardımcı olur. Son olarak, ders, öğrencilerin kültürel araştırma ve eleştiri becerilerini geliştirerek, kültürler arası etkileşimi derinlemesine anlamalarına ve kültürel farkındalıklarını artırmalarına yardımcı olur. |
Dersin İçeriği |
-Bu ders, kültürün tanımı ve unsurlarıyla başlayarak, dil, sanat, mimari gibi kültürel ifadelerin incelenmesini içerir. Ayrıca kültürel kimlik, kültürel değişim, kültürel mirasın korunması ve sürdürülebilirliği gibi konuları kapsar ve öğrencilere kültürel çeşitlilik ve etkileşim üzerine derinlemesine bir anlayış kazandırır. Son olarak, teknolojinin kültürel etkileri, kültürel politikaların rolü ve kültürel araştırma yöntemleri gibi çağdaş konuları da içerir. |
Dersin Ön Koşulları |
-Yok |
Dersin Koordinatörü |
-Öğr. Gör. Şafak NERGİZ |
Dersi Verenler |
-Öğr. Gör. Şafak NERGİZ |
Dersin Yardımcıları |
-Yok |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
-Güvenç, B. (1974). İnsan ve Kültür. Remzi Kitabevi. |
Notlar |
-Aksoy, A. (2015). Kültür antropolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
-Yok |
Ödev |
-Yok |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 70 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 10 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 20 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
1 |
14 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
104 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Dersin Tanıtımı |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
2 |
Kültür, Kimlik ve Toplum İlişkisi |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
3 |
Kültürel Çeşitlilik ve İnsan ve Çevre İlişkisi |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
4 |
Sosyal Yapı, Hiyerarşi ve Yaşam Pratikleri |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
5 |
Yaşam Biçimleri ve Devlet Organizasyonu |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
6 |
Kültürel Kimlik ve Kültürel Miras |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
7 |
Kültürel Sürdürülebilirlik |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
8 |
Ara Sınav |
Yazılı sınav |
Dönem özeti |
9 |
Kültür ve Teknoloji |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
10 |
Kültürel Politikalar |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
11 |
Toplumsal Değişim ve Kültürel Pratikler |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
12 |
Kültürel Mekanların İnşası |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
13 |
Kültürel Örgütlenme ve Grup Kimliği |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
14 |
Kültür ve Cinsiyet |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
15 |
Gelecek Perspektifleri |
Sunum. |
İlgili makaleler, örnek görseller |
16 |
Final Sınavı |
Yazılı sınav |
Dönem özeti |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Öğrenciler, kültür kavramını tanımlayarak, kültürün insan davranışları ve toplumsal yapı üzerindeki etkilerini açıklayabilecekler. |
2 |
Öğrenciler, kültürel kimlik kavramını tartışarak, bireysel ve toplumsal kimlik oluşum süreçlerini değerlendirebilecekler. |
3 |
Öğrenciler, kültürel mirasın korunması ve sürdürülebilirliği üzerine stratejiler geliştirerek, tarihi ve kültürel mekanların önemini kavrayabilecekler. |
4 |
Öğrenciler, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik kavramlarını ilişkilendirerek, mimari tasarımın kültürel ve çevresel etkilerini değerlendirebilecekler. |
5 |
Öğrenciler, teknolojinin kültürel değişim üzerindeki etkilerini araştırarak, dijitalleşmenin kültürel pratikler ve kimlik oluşumu üzerindeki etkilerini analiz edebilecekler. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Ö2 |
2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 |
Ö3 |
2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 |
Ö4 |
3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 0 | 3 | 0 |
Ö5 |
3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 | 3 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek