Seminer

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MLY21702 2 0+2 0 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırmaları seminer formatında yapılandırma, sunma ve kavramsallaştırma becerileri kazandırarak onları gelecekteki tez çalışmalarına hazırlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler, araştırma sorularını formüle etme, bir araştırma raporunun temel bileşenlerini anlama ve bu unsurları etkili bir şekilde organize etme konusunda bilgi ve deneyim kazanacaklardır. Ayrıca, doğru dil kullanımı ve yazma teknikleri, atıf ve kaynakça uygulamaları ve bilimsel etik ilkelerine uygun olarak araştırmanın nasıl hazırlanacağı ve sunulacağını öğreneceklerdir.
Dersin Ön Koşulları Ön koşul yoktur
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Hanefi TOPAL
Dersi Verenler Prof. Dr. Mehmet Hanefi Topal
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
Notlar .
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Ders Sunuları
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 0
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 15 % 10
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 % 70
Toplam 17 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  66 | AKTS Kredisi : 2

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Açılış Dersi: Seminer Nedir? Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
2 İdeal Literatür Taraması Nasıl Yapılır? Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
3 Araştırma Sorusu ve Özellikleri Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
4 Giriş ve Kavramsal Çerçeve Nasıl Yazılmalı? Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
5 Literatür İncelemesi Nasıl Yazılır Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
6 Araştırma Tasarımı ve Metodolojisi Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
7 Bulgular ve Tartışma-Sonuç Yazımı Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
8 Dil ve Üslup Kullanımı Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
9 ZOTERO Kullanımı (Atıf ve Kaynakça Hazırlama) Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
10 Araştırma ve Yayın Etiği I Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
11 Araştırma ve Yayın Etiği II Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
12 Öğrenci Sunumları - I Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
13 Öğrenci Sunumları - II Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
14 Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi - I Ders Anlatımı ve Soru-Cevap Ders sunuları ve dijital kaynaklar
15 Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi - II

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenci kendi çalışmasını literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi ve sunabilmeyi öğrenir.
2 Öğrenci akademik yazım tekniklerini öğrenir.
3 Öğrenci öğrendiği teknikleri kendi akademik çalışmalarında kullanabilir.
4 Öğrenci araştırma ve planlama becerilerini geliştirir.
5 Öğrenci kendi çalışmasını literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi ve sunabilmeyi öğrenir.
6 Öğrenci bir yazılım kullanarak atıf gösterimi yapabilir ve kaynakça hazırlayabilir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 443534432535
Ö2 354435344325
Ö3 443534432535
Ö4 354435344325
Ö5 443534432535
Ö6 443534432535

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek