MARKA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MOD18106 3 2+0 2 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama kavramları, stratejileri ve marka yönetimi prensipleri hakkında temel bilgiler sağlamaktır.
Dersin İçeriği Markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin oluşturulması, pazarlamada çevre, Kurumsal pazarlamanın özellikleri, Pazardaki fırsatların analizi, Kurumsal pazarlarda ilişki yönetimi
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEYZA BUZOL MÜLAYİM
Dersi Verenler Öğr.Gör. Gül SEVENCAN TOPAL
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,AnkaraDr. Fatma ATIGAN, Marka Yönetimi, Nobel Akademi
Notlar S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara; Öğretim elemanı ders notları
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 80
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 20
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 32
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 3 36
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  90 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Ders Bilgilendirme, Marka Kavramı ve Tanımı Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,AnkaraDr. Fatma ATIGAN, Marka Yönetimi, Nobel Akademi
2 Marka Tarihi, Marka Türleri Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,AnkaraDr. Fatma ATIGAN, Marka Yönetimi, Nobel Akademi
3 Marka Bileşenleri: Marka Kimliği ve Marka Kişiliği Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
4 Marka Bileşenleri: Marka İmajı ve Marka Değeri; Marka Denkliği Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
5 Marka Güveni, Marka Tutumu Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
6 Marka Yönetim Süreci Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
7 Marka Oluşturma Stratejileri Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
8 Ara Sınav - -
9 Marka iletişimi ve Reklam, Marka İletişimi ve Halkla İlişkiler Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
10 Elektronik (Dijital) Marka Yönetimi, Marka Koruması ve Tescili Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,AnkaraDr. Fatma ATIGAN, Marka Yönetimi, Nobel Akademi
11 Pazarlama ve İlgili Temel Kavramlar Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
12 Pazarlama Kavramı, Pazarlama Anlayışında Değişim Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
13 Pazarlama Yönetimi Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
14 Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının Analizi, Pazar Fırsatları ve Değerlendirilmesi Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
15 Pazar Bilgi Sistemleri, Pazarlama Stratejileri Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara
16 Pazar Bilgi Sistemleri, Pazarlama Stratejileri Anlatım ve Soru-Cevap S. Bora Çavuşoğlu,Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri,Nobel Akademi,Ankara

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Marka ve pazarlamaya ilişkin temel kavramları ayırt eder.
2 Marka kavramını ve pazarlama kavramlarını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
3 Marka yönetimi ve pazarlama sürecinin başarısını arttırabilecek faktörleri açıklar.
4 Marka yönetimi ve pazarlama stratejilerini bilir ve açıklar.
5 Pazarlama ve marka yönetimi alanında halkla ilişkilerini tanımlar, yöntemlerini bilir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 213142251112
Ö2 213142251112
Ö3 213142251112
Ö4 213142251112
Ö5 213142251112

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek