MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
MYO13253 4 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, müşteri değeri, müşteri sadakati kavramları ile müşteri memnuniyetini sağlamak ve korumanın önemi hakkında bilgi sahibi etmektir.
Dersin İçeriği Müşterilerle iletişim kurma,müşterilerin sınıflandırılması, randevu düzenlemek, müşteri değerleri yaratmaya katkı sağlamak.
Dersin Ön Koşulları _
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi FERRAH NUR DÜNDAR
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi FERRAH NUR DÜNDAR
Dersin Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi FERRAH NUR DÜNDAR
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Kitap: Müşteri İlişkileri Yönetimi (Yavuz odabaşı)
Notlar Kitap: Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev Vaka çalışmalarının analizi

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 10
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 90
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 1 15
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
  110 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Müşteriler ile iletişim kurmak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
2 Müşteriler ile iletişim kurmak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
3 Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
4 Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
5 Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
6 Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
7 Randevu düzenlemek Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
8 ara sınav -
9 Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
10 Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
11 Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
12 Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
13 Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
14 Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı
15 Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramlarının tekrar edilmesi Anlatım ve Soru- Cevap Satışta ve pazarlamada Müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz Odabaşı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Müşteri İlişkilerini tanımlayabilme
2 Müşteri ilişkileri yönetimini açıklayabilme
3 Müşterilerle empatik iletişim kurabilme
4 Müşteri kazanma ve elde tutma çalışmalarını tasarlayabilme
5 Müşteri bağımlılığını yaratabilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 511111111111
Ö2 511111111111
Ö3 511111111111
Ö4 511111111111
Ö5 511111111111

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek