PLANLAMA ATÖLYESİ II

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
PLN20202 10 4+4 6 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Planlama Atölyesi-I-II-III dersleri (PLN20201, PLN20202, PLN20301) bir bütün etap halinde, birbirinin devamı niteliğinde ele alınır. Bölge ölçeğinden (1/50000), kent ölçeğine (1/5000 ve 1/1000) inen bir düzende planlamanın ön araştırmalarını oluşturan analitik çalışmaların yapılması, pafta ve rapor hazırlanmasına ilişkin bilgiler kazandırılması esas hedeftir. Yapılacak saha çalışmasının yer seçimi ve içeriği, atölye işleyişinin kurgulanması, ara sınav ve final sınav dönemlerinde öğrencilerden teslimi istenecek sınav belgelerinin içeriği, sayısı ve türleri ilgili dönemlerin Planlama Atölyeleri Yürütücü Ekibi tarafından belirlenir.
Dersin İçeriği Kent ölçeğinde bağlı olarak analiz, sentez ve stratejik mekansal planlama çalışmalarının yürütülmesi
Dersin Ön Koşulları PLN20201
Dersin Koordinatörü -
Dersi Verenler -
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Glasson, J., 1978, An Introduction to Regional Geography, London: Hutchinson, ISBN:009133750X. Brooks, R. G., 1988, Site Planning Environment, Process and Development, Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, ISBN:0138112584. McHarg, I. L., 1992, Design with Nature, New York: J. Wiley, ISBN:047111460X. Lyle, J. T., 1985, Design for Human Ecosystems, New York: Van Nostrand Reinhold, ISBN:0442259433. Dandekar, H. (ed.), 1982, The Planner's Use of Information.
Notlar Edgington, D. W., Fernandez, A. L., Hoshino, C., 2001, New Regions: Concepts, Issues and Practices, Westport, CT: Greenwood Press. Chandler, J., Cockle, P., 1982, Techniques of Scenario Planning, London: McGraw-Hill Book Co., ISBN:0070845700.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 100
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
  292 | AKTS Kredisi : 10

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Giriş - Ders Kapsamı hakkında Bilgi verilmesi - -
2 Planlama Mevzuatı ve Plan Hiyerarşisi Hakkında Bilgilendirme, Çalışma Alanı Hakkında Sunumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
3 Çalışma Alanı Hakkında Sunumlar, 1/5000 Analiz Çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Ders Sunumları ve İlgili Kaynakla
4 Saha Gezisi - -
5 1/5000 Analiz Çalışmaları, 1/5000 Sentez Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
6 1/5000 Analiz Çalışmaları, 1/5000 Sentez Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
7 1/5000 Analiz Çalışmaları, 1/5000 Sentez Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
8 Ara Sınav - -
9 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
10 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
11 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
12 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
13 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
14 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
15 1/5000 Nazım İmar Plan Çalışmalar (Plan, Rapor, Hükümler) Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
16 Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Planlama yasal-yönetsel süreci ve pratikleri hakkında bilgi sahibidir.
2 Yerleşimlerin sorunlarını tespit edebilir, planlama disiplinine uygun şekilde görsel/yazılı/sözel ifade edebilir.
3 Sosyal, ekonomik, doğal, mekânsal katmanlı yerleşim karakterine uygun çözümler üretebilir, planlama disiplinine uygun şekilde görsel/yazılı/sözel ifade edebilir.
4 CAD, CBS gibi platformları kullanarak yerleşim bazlı analiz, sorgulama, görselleştirme işlemlerini yapabilir.
5 1/5000 ölçekli nazım imar planı hazırlama süreci ve içeriği hakkında bilgi sahibidir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 3534445543
Ö2 5454444334
Ö3 5454455435
Ö4 4343553323
Ö5 5544443344

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek