PLANLAMA ATÖLYESİ-IV

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
PLN20302 10 4+4 6 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Planlama Atölyesi IV-V-VI dersleri (PLN20302, PLN20401, PLN20402) bir bütün etap halinde, birbirinin devamı niteliğinde ele alınır. Makro bölge ölçeğinden (1/250000, 1/100000, 1/50000) kent ölçeğine (1/5000 ve 1/1000) ve tematik planlama ölçeğine (1/5000, 1/1000, 1/500) inen bir düzende planlamanın ön araştırmalarını oluşturan analitik çalışmaların yapılması, pafta ve rapor hazırlanmasına ilişkin bilgiler kazandırılması esas hedeftir. Yapılacak saha çalışmasının yer seçimi ve içeriği, atölye işleyişinin kurgulanması, ara sınav ve final sınav dönemlerinde öğrencilerden teslimi istenecek sınav belgelerinin içeriği, sayısı ve türleri ilgili dönemlerin Planlama Atölyesi Yürütücü Ekibi tarafından belirlenir.
Dersin İçeriği Bölge ölçeğinde bağlı olarak analiz, sentez ve stratejik mekansal planlama çalışmalarının yürütülmesi
Dersin Ön Koşulları PLN20301
Dersin Koordinatörü -
Dersi Verenler -
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar -
Notlar Lynch, K., Hack, G., 1984, Site Planning, Cambridge: MIT Press, Emina Sendich (Graphics Editor) American Planning Assoc., 2006, Planning and Urban Design Standards, NewYork: John Wiley & Sons Inc. Watson, D., Plattus, A., Shibley, R. G., 2003, Time saver Standards for Urban Design, New York: McGraw Hill
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 100
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
  292 | AKTS Kredisi : 10

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Giriş - Ders Kapsamı hakkında Bilgi verilmesi. Çalışma Gruplarının belirlenmesi. Örnek Üst Ölçekli Planlar eşliğinde Stratejik Planlama konusunun anlatımı. - -
2 Planlama Mevzuatı ve Plan Hiyerarşisi Hakkında Bilgilendirme, Çalışma Alanı Hakkında Sunumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Kent İncelemeleri Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
3 Çalışma Alanı Hakkında Sunumlar, 1/100000, 1/50000 Analiz Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay Ders Sunumları ve İlgili Kaynaklar
4 Saha Gezisi - -
5 1/100000, 1/50000 Analiz ve Sentez Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
6 1/100000, 1/50000 Analiz ve Sentez Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
7 1/100000, 1/50000 Analiz ve Sentez Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
8 Ara sınav - -
9 Vizyon-Amaç-Hedef-Strateji-Eylem Çalışması, Mekansal Stratejik Plan Çalışmaları -Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
10 Vizyon-Amaç-Hedef-Strateji-Eylem Çalışması, Mekansal Stratejik Plan Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
11 Vizyon-Amaç-Hedef-Strateji-Eylem Çalışması, Mekansal Stratejik Plan Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
13 Vizyon-Amaç-Hedef-Strateji-Eylem Çalışması, Mekansal Stratejik Plan Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
14 Vizyon-Amaç-Hedef-Strateji-Eylem Çalışması, Mekansal Stratejik Plan Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -
15 Vizyon-Amaç-Hedef-Strateji-Eylem Çalışması, Mekansal Stratejik Plan Çalışmaları Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Veri toplama, analiz tekniklerini kullanabilme, problem tanımlama, sentez yapma becerisi kazanır.
2 Yerleşmelere farklı açılardan bakabilir, farklı rollere göre algılayabilir, plansız ve planlı gelişmeleri yorumlayabilir, işlevler arası ilişkiler sistemini kurgulayabilir.
3 Planlama faaliyetlerinde geleceğe yönelik kestirim tekniklerinin, ileri planlama tekniklerini kullanılabilir ve model oluşturabilir.
4 Hiyerarşik ölçekler ve ilişkiler bağlamında konsept oluşturabilir, alternatif üretme, karar verme, geliştirme, detaylandırma süreçlerini gerçekleştirebilir.
5 Şehirsel gelişim sürecinde doğal kaynakların, toplumsal değerlerin ve kültürel mirasın sürdürülebilirliği konusunda çözüm üretebilir

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 4354434333
Ö2 4443344344
Ö3 4353443334
Ö4 5443344343
Ö5 4343354435

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek