Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
PLN20402 |
14 |
4+4 |
6 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Planlama Atölyesi IV-V-VI dersleri (PLN20302, PLN20401, PLN20402) bir bütün etap halinde, birbirinin devamı niteliğinde ele alınır. Makro bölge ölçeğinden (1/250000, 1/100000, 1/50000) kent ölçeğine (1/5000 ve 1/1000) ve tematik planlama ölçeğine (1/5000, 1/1000, 1/500) inen bir düzende planlamanın ön araştırmalarını oluşturan analitik çalışmaların yapılması, pafta ve rapor hazırlanmasına ilişkin bilgiler kazandırılması esas hedeftir. Yapılacak saha çalışmasının yer seçimi ve içeriği, atölye işleyişinin kurgulanması, ara sınav ve final sınav dönemlerinde öğrencilerden teslimi istenecek sınav belgelerinin içeriği, sayısı ve türleri ilgili dönemlerin Planlama Atölyesi Yürütücü Ekibi tarafından belirlenir. |
Dersin İçeriği |
Tematik ölçeğe bağlı olarak analiz, sentez ve stratejik mekansal planlama çalışmalarının yürütülmesi |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
- |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
- |
Notlar |
Hall, P., 1995, Urban and Regional Planning, Routledge, ISBN:9780415217. Stein J.M., 1995, Classic Readings in Urban Planning, McGraw-Hill College, ISBN:978007061138. Atalık, G. Çetiner,A. Göçer, O., Keskin,A. Özdeş,G. Suher,, 1985, Şehircilik, YTÜ. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
8 |
112 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
17 |
238 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
35 |
35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
35 |
35 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
420 | AKTS Kredisi : 14
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Çalışma gruplarının belirlenmesi, konunun verilmesi |
- |
- |
2 |
Çalışma alanına teknik gezinin düzenlenmesi-Öğrenciler tarafından soruların yazılı olarak jüriye verilmesi |
- |
- |
3 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
4 |
1.Jüri değerlendirmesi |
Sunum |
- |
5 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
6 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
7 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
8 |
2.Jüri değerlendirmesi |
Sunum |
- |
9 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
10 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Grupla Çalışma, Örnek Olay |
- |
11 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
12 |
3.Jüri değerlendirmesi |
Sunum |
- |
13 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
14 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
15 |
Kişisel Çalışma |
Anlatım, Bireysel/Grup Çalışma, Örnek Olay |
- |
16 |
Final Sınavı |
Sunum |
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Bireysel ve grup olarak bir planlama sürecini üst ölçekten alt ölçeğe kadar yürütebilir. |
2 |
Yerleşimin sorunlarını, karakteristik yapısını gözeterek tespit eder ve planlama disiplinine uygun kararlar üretir. |
3 |
Planlama disiplinindeki temel yasal-yönetsel mevzuatı bilir ve uygun bir şekilde süreci yönetir. |
4 |
Bilgisayar uygulamalarını kullanarak sorun ve kararları görsel/yazılı şekilde ifade edebilir. |
5 |
Planlamada ölçekler arası kademeli birliktelik kuralına göre ölçekler arası kararların devamlılığını eleştirel bir şekilde gözetebilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Ö3 |
5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Ö4 |
5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ö5 |
5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek