Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| PSI24105 |
5 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
- Bu dersin amacı öğrencilere psikolojinin tarihsel gelişimi ve bu alanda geçmişten günümüze ortaya çıkan psikoloji yaklaşımları hakkında bilgi vermektir. |
| Dersin İçeriği |
- Bu ders psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkmasına katkıda bulunan felsefi görüşlerin ve fizyoloji alanındaki çalışmaların yanı sıra; yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, psikanaliz, Gestalt psikolojisi, hümanistik psikoloji, bilişsel psikoloji, evrimsel psikoloji gibi psikolojinin ana yaklaşımlarına ait görüşleri içermektedir. |
| Dersin Ön Koşulları |
-Yok |
| Dersin Koordinatörü |
- |
| Dersi Verenler |
- Dr. Ar. Gör. Ünzile Özge KICALI |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
-Schultz, D. P. & Schultz, S. E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi (Y. Aslay, Çev.). Kaknüs Yayınları. (10. Baskıdan çeviri). |
| Notlar |
- Ders sunumları öğrencilerle paylaşılacaktır. |
| Döküman |
- Yok |
| Ödev |
- Yok |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
138 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Ders Tanıtımı ve İzlence |
Sözel sunum, soru ve cevap |
İzlence |
| 2 |
Psikolojinin Temelleri: Felsefi Etkiler |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 3 |
Psikolojinin Temelleri: Fizyolojinin Etkileri |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 4 |
Psikolojinin Bilimsel Bir Disiplin Haline Gelmesi |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 5 |
Psikanalizin Doğuşu |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 6 |
Davranışçılık |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 7 |
Geştalt Psikolojisi |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 8 |
Vize Sınavı |
Yok |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 9 |
Hümanistik Psikoloji |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 10 |
Evrimsel Psikoloji |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 11 |
Bilişsel Psikoloji |
Görsel ve sözel sunum, soru ve cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 12 |
Feminist ve Kültürlerarası Psikoloji |
Sözlü ve Görsel sunum, tartışma, soru-cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 13 |
Güncel Psikoloji Yaklaşımları |
Sözlü ve Görsel sunum, tartışma, soru-cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 14 |
Psikolojinin Geleceği |
Sözlü ve Görsel sunum, tartışma, soru-cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 15 |
Ders Değerlendirmesi |
Tartışma, soru-cevap |
Schultz ve Schultz, 2016 |
| 16 |
Final Sınavı |
Yok |
Schultz ve Schultz, 2016 |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Bilim tarihi ile modern psikoloji tarihi arasındaki düşünsel, kuramsal ve olgusal ilişkileri açıklar. |
| 2 |
Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkmasında etkili olan gelişmeleri açıklar. |
| 3 |
Dönemin siyasi, ekonomik ve bilimsel eğilimlerinin psikolojideki düşünce okullarının ve sonrasında alt alanlarının ortaya çıkışına etkilerini açıklar. |
| 4 |
Psikolojideki başlıca düşünce okullarını, bunların temel varsayımlarını, metodolojilerini, kurucularını ve psikoloji alanına katkılarını açıklar. |
| 5 |
Modern psikolojinin tarihsel gelişimini açıklar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
|
Ö2 |
5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
|
Ö3 |
5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
|
Ö4 |
5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
|
Ö5 |
5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek