Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
PYZ20106 |
2 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Dersin amacı dünya üzerinde yayılış gösteren açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin ve özellikle Türkiyede doğal yayılış gösterenlerin dış görünüş olarak tanımalarını sağlamak, yetişebilecekleri ekolojik koşulları vererek ve peyzaj mimarlığı alanında hangi amaçlarla değerlendirilebileceğini öğretmektir. |
Dersin İçeriği |
Açık tohumlu bitkilerin özellikleri ile bu grup içerisinde yer alan bütün ağaç, ağaçcık grubu süs bitkilerinin ekolojik ve toprak istekleri belirtilerek yetişme ortamı ve doğal dağılım bölgeleri. Bu bitkilerin mimari ve estetik potansiyelleri. Bu kapsamda, bitkilerin boy, çap, biçim özellikleri ile yaprak, dal, çiçek ve meyve özellikleri. Bitki çeşitliliğinin ortaya koyduğu değişik peyzaj potansiyelleri ve bu bitkilerin peyzaj düzenlemelerinde kullanıldığı yerler ve kullanım özellikleri |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Yaltırık, F. Dendroloji Ders Kitabı I. Gymnospermaea (Açık Tohumlular). İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No:3443, O.F. Yayın No: 386, İstanbul 1988. Akkemik, Ü., 2011. Bitki Materyali 1(Gymnospermae) Ders Notları, İ.Ü. Orman Botaniği Anabilim Dalı. Akkemik, Ü. (Ed). 2018. Türkiye’nin Doğal-Egzotik Ağaç ve Çalıları. Orman Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara. 684 s. Akkemik, Ü. 2020. Türkiye’nin Bütün Ağaçları ve Çalıları. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. 1362 s. Efe,A.,Yaltırık, F., 2000. Dendroloji Ders Kitabı Gymnospermae –Angıospermae,(Orman Endüstri Mühendisligi Bölümü Ögrencileri için) II. Baskı Namıkoğlu N. G. , 2017.Türkiyenin Ağaçları ve Çalıları. |
Notlar |
Hazırlanmış eğitim materyalleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 10 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 5 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 15 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 70 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
1 |
15 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
1 |
15 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
54 | AKTS Kredisi : 2
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Bitki sistematiğinde isimlendirme, Açık Tohumlu, Kapalı Tohumlu bitkiler ve farkları |
Anlatım |
- |
2 |
Flora, Vejetasyon kavramları, Türkiyenin Flora Bölgeleri,bu bölgelerde yetişen doğal odunsu taksonlar |
Anlatım |
Ders materyalleri |
3 |
Cycadacea, Ginkoaceae, Araucariaceae ve Taxaceae familyası bitkilerinin morfolojik özelliklerinin t5anıtımı ve peyzajda kullanımı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
4 |
Pinaceae Familyasından, Pinus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
5 |
Pinaceae Familyasından, Cedrus, Larix ve Pseudolarix cinslerinin tanımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
6 |
Pinaceae Familyasından, Picea, Pseudotsuga cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
7 |
Pinaceae Familyasından, Tsuga ve Abies cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
9 |
Taxodiacea Familyasından Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Taxodium Cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
10 |
Taxodiacea Familyasından Crytomeria, Metasequoia, Sciadopitys ve Cupressaceae familyasından Thuja cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
11 |
Cupressaceae familyasından Brota, Thujopsis, Calocedrus Cinslerinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
12 |
Cupressaceae familyasından Cupressus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
13 |
Cupressaceae familyasından Cupressus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
14 |
Cupressaceae familyasından Chamaecyparis, xChamaecyparis ve Juniperus cinsinin tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
15 |
Juniperus cinsi, Cephalotaxaceae ve Ephedraceae familyasının tanıtımı ve değerlendirilmesi |
Anlatım |
Ders materyalleri |
16 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Bitki dünyasında gövdeli bitkiler ve özellikle açık tohumlu bitkilerin yerini, diğer bitkilerden farklarını bilmek |
2 |
Flora, vejetasyon kavramlarını bilmek ve Türkiye'nin Flora bölgeleri ve bu bölgelerde yayılan doğal odunsuları tanımak |
3 |
Türkiye'de ya da diğer ülkelerde bulunan açık tohumlu bitkileri; dış görünüşü, yaprak, tomurcuk, çiçek, kozalak, gövde kabuğu vb. organlarına bakarak tanımak |
4 |
Türkiye'de ya da diğer ülkelerde hangi ekolojik şartlarda hangi açık tohumlu bitkilerin kullanılabileceği becerisine sahip olmak |
5 |
Açık tohumlu bitkilerin peyzaj mimarlığı çalışmalarında hangi estetik ve fonksiyonel kullanımları olduğu bilgisine sahip olmak |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 |
5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 |
5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö4 |
5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö5 |
5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek