Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
PYZ20108 |
2 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Prehistorik dönemden bugüne peyzaj sanatı ve tasarımında etkili olmuş bahçe sanatı ve açık mekan kültürünün tanıtılmasıdır. Yanı sıra tarihi süreç içinde farklı uygarlıklarda bahçe sanatı ve tasarımının kavramsal ve kuramsal altyapısının ortaya konmasıdır. Tarihi süreçten gelen gerek kavramsal gerek tasarımsal ipuçlarının güncel tasarımalarda değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği |
Prehistorik dönemden bugüne Anadolu’da gelişim gösteren uygarlıklar ile Dünya ölçeğinde önemli uygarlıklarındaçevre, açık mekan kullanımları ile bahçe ve peyzaj tasarım uygulamalarının tarihi süreç içindeki gelişiminin ortaya konması. Mısır, Mezopotamya, Ege Uygarlıkları ile Anadolu Uygarlıklarında (Yunan, Roma, Selçuklu,Osmanlı, Cumhuriyet dönemleri), Hitit, İran, İslam bahçe ve peyzaj sanatının gelişiminin yanı sıra Ortaçağ uygarlıkları, Amerika uygarlıkları, Rönesans, Barok dönemleri ve Çin, Japon, Uzakdoğu, Avrupa kültürlerinde bahçe olgusunun (İngiliz, Fransız, İtalyan bahçeleri) ortaya konması. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Erdem, Ü. ve Nurlu, E., Peyzaj Sanat Tarihi, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Bornova, İzmir, 1994. Gültekin, E. 1998. Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi. Ç. Ü. Ziraat Fak. Genel Yayın No: 202, Ders Kitapları Yayın No: A-64, Adana. Akdoğan, G., Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 528, Ders Kitabı No: 173, Ankara, 1974. |
Notlar |
Öğretim elemanı ders notları. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 10 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 70 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 0 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
1 |
% 60 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 40 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
64 | AKTS Kredisi : 2
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Peyzaj Sanat Tarihine Giriş |
Anlatım |
- |
2 |
Tarih Öncesi Uygarlıklar – Paleolitik çağ,Mezolitik çağ, Neolitik çağ, Kalkolitik çağ, Eskitunç çağı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
3 |
İlk Çağda Mezopotamya Uygarlıkları –Sümerler, Asurlar, Babiller |
Anlatım |
Ders materyalleri |
4 |
İlk Çağda Anadolu Uygarlıkları – Hitit, Urartu,Frigya Uygarlıkları |
Anlatım |
Ders materyalleri |
5 |
İlk Çağda Anadolu Uygarlıkları – Lidya, Likya,Karia Uygarlıkları |
Anlatım |
Ders materyalleri |
6 |
İlk Çağda Ön Asya’da Kurulan Uygarlıklar –Mısır ve Pers Uygarlıkları |
Anlatım |
Ders materyalleri |
7 |
İlk Çağda Amerika Uygarlıkları – Mayalar,Aztekler ve Incalar |
Anlatım |
Ders materyalleri |
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
9 |
Yunan Sanatı ve Roma Sanatı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
10 |
Ortaçağda Avrupa Sanatı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
11 |
İslam Sanatı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
12 |
Uzak Doğu Sanatı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
13 |
Rönesans Sanatı ve Barok Sanatı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
14 |
Naturalizm anlayışı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
15 |
Anadoluda Türk Sanatı |
Anlatım |
Ders materyalleri |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Tarihi süreç içinde bahçe ve pezaj sanatının gelişimini tartışabilir |
2 |
Peyzaj sanatının tarihsel gelişimini ve farklı uygarlıklardaki uygulamalarını bilir. |
3 |
Farlı kültür ve uygarlıklarında görülen bahçe tasarım yaklaşımlarının arka planında yer alan teorileri yorumlayabilir |
4 |
Farklı kültür ve uygarlıklarda görülen bahçe atsarımlarından elde edilen bulguları güncel peyzaj tasarım çalışmalarında yorumlayabilir |
5 |
İlk insanlardan bu yana mekan kurgusunu kavrayabilir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 |
3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 |
3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö4 |
3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö5 |
3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek