Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
PYZ20202 |
10 |
4+4 |
6 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Farklı alanlarda tasarım yapma becerisi kazandırma. Alan analizi yapabilme, fonksiyon analizi, ihtiyaç listesi, leke planı oluşturma, avan proje ve kesin proje geliştirebilme, yapısal ve bitkisel uygulama projeleri çizebilme. |
Dersin İçeriği |
Uygulanması düşünülen farklı alanda (mahalle parkı, toplu konut vb.) detaylı bir şekilde alan analizleri; tasarım kavramları; alan sörvey planları; alan fonksiyon şemaları; leke planlar; master planlar; ön ve kesin proje çalışmaları; konstrüksiyon detayları; altyapı sistem planları; plantasyon planları; uygulama planları, kesit, cephe ve perspektifler; proje raporları. |
Dersin Ön Koşulları |
STÜDYO I |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Fürüzan ASLAN |
Dersi Verenler |
- |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
C. Harris & Dines. N.,1998. Time- Saver Standards for Landscape Architectere: Design and Construction Data. Page 240-2, 240-24. McGraw–Hill Publishing Company, New York.Graphic Sha Publishing Co.Ltd. 1988. Urban Landscape Design. Isbn: 4-7661-0475-7. Japan. |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 10 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 10 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 80 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
13 |
8 |
104 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
18 |
8 |
144 |
Ödevler |
13 |
3 |
39 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
303 | AKTS Kredisi : 10
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Hazırlık Toplantısı-Tanışma Anlatı Ön Bilgilerin Paylaşımı Araştırma Kaynakları Çalışma Alanı, Konusu Ve Sürecin Aktarılması Ön Çalışma-Ödev |
|
|
2 |
Teknik gezi, alan çalışmaları sörvey ve analiz çalışması sörvey paftası taslağının oluşturulması (1/200) |
|
|
3 |
Proje Okumaları/ Tartışmalar Mevcut Durumun Tespiti Sorgulanması Sörvey Paftası Çalışma Alanına İlişkin Ön Değerlendirme (Alanın Deneyimlenmesi/Zihin Haritası Ve Raporu) Sentez Paftası Kolaj Çalışması (Fotograf) |
|
|
4 |
Analiz+sentez pafta teslimi, öneri-tartışma–eleştiri (beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler) proje okumaları/ tartışmalarihtiyaç programı işlev çizgesi leke plan rapor ön taslak proje hazırlığı |
|
|
5 |
Öneri-tartışma–eleştiri (beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler) proje okumaları/ tartışmalarihtiyaç programı işlev çizgesi leke plan rapor ön taslak proje hazırlığı |
|
|
6 |
Öneri-tartışma–eleştiri (beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler) proje okumaları/ tartışmalarihtiyaç programı işlev çizgesi leke plan rapor ön taslak proje hazırlığı |
|
|
7 |
Öneri/eleştiri ve geliştirme • 1/200 ölçekte avan proje /ön taslak projesi • 1/200 ölçekte modelleme (mevcut durum) • proje okuma-araştırma öneri/eleştiri ve geliştirme • 1/200 ölçekte avan proje /ön taslak projesi • 1/200 ölçekte modelleme (mevcut durum) • proje okuma-araştırma |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Öneri/eleştiri ve geliştirme • 1/200 ölçekte avan proje /ön taslak projesi • 1/200 Ölçekte Modelleme (Mevcut Durum) • Proje Okuma-Araştırma |
|
|
10 |
Öneri/Eleştiri Ve Geliştirme • 1/200 Ölçekte Avan Proje /Ön Taslak Projesi • 1/200 Ölçekte Modelleme (Mevcut Durum) • Proje Okuma-Araştırma |
|
|
11 |
1/200 Öneri Plan/ Ön Proje (Teslim) Proje Değerlendirme Jürisi |
|
|
12 |
1/200 Kesin Pafta 1/200 Peyzaj Uygulama Planları (Yapısal Peyzaj Uygulama Planı, Bitkisel Peyzaj Uygulama Planı) 1/200 Kesit1 Ve Görünüş2 Paftası (En1,2, Boy1,2 Ve Diyagonal1) Üç Boyutlu Görünüşler Paftası (Perspektifler, 3d Max/Render) 12.Hafta Ödevi: Poster Okuma/ Çözümlemeleri Peyzaj Detay Planları Görsel Sunu Hazırlığı Modelleme Hazırlığı (1/200 Ölçekte Maket) |
|
|
13 |
1/200 Kesin Pafta 1/200 Peyzaj Uygulama Planları (Yapısal Peyzaj Uygulama Planı, Bitkisel Peyzaj Uygulama Planı) 1/200 Kesit1 Ve Görünüş2 Paftası (En1,2, Boy1,2 Ve Diyagonal1) Üç Boyutlu Görünüşler Paftası (Perspektifler, 3d Max/Render) 12.Hafta Ödevi: Poster Okuma/ Çözümlemeleri Peyzaj Detay Planları Görsel Sunu Hazırlığı Modelleme Hazırlığı (1/200 Ölçekte Maket) |
|
|
14 |
Modelleme (1/200 ölçekte) maket veya 3d görselleştirme proje raporu görsel sunu poster kurgusu ve taslağı. |
|
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Farklı alanlarda proje geliştirme |
2 |
Farklı ihtiyaçlara ilişkin proje çözümleri sunma |
3 |
Yapısal uygulama projesi geliştirme |
4 |
Bitkisel uygulama projesi geliştirme |
5 |
Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
Ö2 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek