Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
PYZ20420 |
3 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı göl ve sulak alanların önemini kavrayabilmesini, içsuların kullanım stratejilerini ve içerdiği türlerin koruma yöntemlerini öğrenebilmesini, yorumlayabilmesini ve yönetim stratejileri hakkında karar verebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
- |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
- |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
1 Maitland, P.S. and Morgan, N.C., 1997. Conservation Management of Freshwater Habitats. 233 pp. 2 Beklioğlu, M.,2004. Sığ Göl Sulakalanları.Ekoloji, Ötrofikasyon ve Restorasyon. Pozitif Matbaacılık. 124 pp. |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 90 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
1 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 70 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
1 |
15 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
90 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Dersin genel tanıtımı ve sulak alanlar hakkında genel bilgiler |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
2 |
Sulak alan tanımı ve önemi |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
3 |
Sulan Alan Tipleri ve Sınıflandırılması |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
4 |
Sulak Alan Hidrolojisi |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
5 |
Sulak Alanların İşlevi ve Önemi |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
6 |
Dünyadaki ve Türkiye’deki Sulak alanlar |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
7 |
Dünyadaki ve Türkiye’deki Sulak alanlar (Öğrenci Sunumları) |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
8 |
Arasınav |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
9 |
Ramsar Sözleşmesi ve Sulak alan Mevzuatı |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
10 |
Sulak Alanlar ve Yönetim planları |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
11 |
Sulak Alanlar ve Yönetim planları |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
12 |
Sulak Alanlar ve Yönetim planları |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
13 |
Sulak Alan Problemleri ve Çözüm önerileri |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
14 |
Bölgemizdeki Sulak Alanlar ve Problemleri ve Çözüm Önerileri |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
15 |
Bölgemizdeki Sulak Alanlar ve Problemleri ve Çözüm Önerileri |
Ders Notu ve Kaynaklar |
Ders materyalleri ve yardımcıları hazırlama |
16 |
Final sınavı |
sınav |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Sulak alan tanımı, Tipleri ve Sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olma |
2 |
Sulak alan Hidrolojisi ve Sulak alan işlevleri hakkında bilgi sahibi olma |
3 |
Sulak Alanlarda yasal durum ve Ramsar Sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olma |
4 |
Sulak Alan Problemleri ve Çözüm önerileri |
5 |
Sulak Alanlar ve Yönetim planları hazırlanması hakkında bilgi sahibi olma |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
Ö1 |
3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Ö2 |
3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Ö3 |
3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Ö4 |
3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Ö5 |
3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek