| 1 |
Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor? Doğru ve yanlış örnekler, uygulama ( Öğrencilerin söyleyiş özelliklerinin tespiti ). |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 2 |
Doğru söyleyiş ( Sesletim/Diksiyon ) için ortak dilin ses bilgisi ( Fonetik ) kurallarını bilmek gerekir. ( Tanımlar ) Doğru sesletim için doğru nefes almak gerekir. ( Diyafram nefesi, kafes nefesi uygulamaları ) |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 3 |
Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. [ Hazırlıksızlık, plansızlık, duygu kontrolü (aşırı heyecan ve korku, telaş ) konuşma hızını ayarlayamama, yanlış nefes, ses yutma, konuşma bozuklukları |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 4 |
Düz ünlülerin ( A-E-I-İ ) telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları. |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 5 |
Yuvarlak ünlülerin ( O-Ö-U-Ü ) telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları. |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 6 |
Ünsüzlerin seslendirilmesinde dikkat edilmesi gereken sorunlu harfler ( s, z, r, t ) ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 7 |
Türkçede okunuşları yazılışından farklı kelimeler ve telaffuzları. Örnekler ve alıştırmalar |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 8 |
Ara sınav |
- |
- |
| 9 |
Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. Örnekler ve alıştırmalar. |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 10 |
Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Tonlama. örnekleri ve uygulamalar. |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 11 |
Etkili ve güzel konuşma için ön hazırlık. Fiziksel şartlar, Bilimsel donanım ve planlı hazırlık,. Stres ve zaman yönetimi. Beden dili. Kişisel bakım ve zarafet. |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 12 |
Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 13 |
En çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 14 |
En çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 15 |
En çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları |
Soru-cevap-tartışma |
DÖKMEN, Üstün ( 1994 ); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay. |
| 16 |
Yarıyıl sonu sınavı |
- |
- |