Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| REK19305 |
4 |
1+4 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Şehir planlama süreçlerinin ayrılmaz bir parçası haline gelmiş olan Coğrafi Bilgi Sistemlerinin ne olduğunu ve bu sistemin nasıl kurulabileceğini öğretmek; Bu kapsamda mekâna referanslı verinin toplanılması, bilgisayar ortamına aktarılması, düzenlenmesi, tablo ve mekânsal sorgulamaların yapılması, çeşitli istatistik analiz araçlarının kullanılması, temalı haritaların hazırlanması, sunum ve çıktı hazırlanması becerisinin verilmesidir |
| Dersin İçeriği |
Coğrafi Bilgi Sistemleri nedir Bileşenleri nelerdir. Temel program fonksiyonlarının anlatılması, mevcut verilerin görüntülenmesi ve örnek CBS projesine başlanması. |
| Dersin Ön Koşulları |
Rekreasyon yönetimi 3. sınıf öğrencisi olmak |
| Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Talha AKSOY |
| Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Talha AKSOY |
| Dersin Yardımcıları |
Dr. Öğr. Üyesi Talha AKSOY |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
internet kaynakları |
| Notlar |
Kitaplar: Learning Geomedia Professional (Intergraph: 2007)Supplementary Book(s): Introduction to Arc Info (ESRI)Programlar: Geomedia Professional software. ArcGIS ArcMAP software |
| Döküman |
Kitaplar: Learning Geomedia Professional (Intergraph: 2007)Supplementary Book(s): Introduction to Arc Info (ESRI)Programlar: Geomedia Professional software. ArcGIS ArcMAP software |
| Ödev |
öğretim üyesinin verdiği ödevler |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 30 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 30 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 40 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 30 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
1 |
% 10 |
| Devam |
1 |
% 10 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
4
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
5 |
75 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
1 |
15 |
| Ödevler |
1 |
10 |
10 |
| Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
| |
120 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Giriş: Genel Kavramlar ve İçerik hakkında bilgilendirme |
Anlatım |
Ders çalışma notları |
| 2 |
Yakın Çevre Planlama Süreci, Tarihi Gelişimi ve Çevresel Etik |
Anlatım ve tartışma |
Ders çalışma notları |
| 3 |
İklim, İklimin İnsan Üzerindeki Etkileri, İklimsel konfor ve bunu etkileyen iklim elemanları, iklimsel verilerin elde edilişi ve yorumlanışı, makro çevrede iklim kontrolünde etkili olan yapma çevre değişkenleri, Biyo-iklimsel Şemalar |
Anlatım ve tartışma |
Ders çalışma notları |
| 4 |
İklimsel Elemanlar- Hava sıcaklığı, Radyasyon, Güneşe göre yönlenme, Etkili sıcaklık |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 5 |
Eğim ve Yönlenme, Gölgelenme, Güneş Açısı |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 6 |
Mikroklima |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 7 |
Örnek Çalışmalar |
Performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
| 9 |
Kent İklimi, Planlama Hedefleri, Tasarımın etkileri |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 10 |
Kent İklimi, Planlama Hedefleri, Tasarımın etkileri |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 11 |
Konut tipleri ve iklimsel karakteristiklerle ilişkisi |
Anlatım ve tartışma |
Ders çalışma notları |
| 12 |
Konut tipleri ve iklimsel karakteristiklerle ilişkisi |
Anlatım vetartışma |
Ders çalışma notları |
| 13 |
Topoğrafya, Jeoloji ve Toprak Yapısı |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 14 |
Hidroloji, Bitki örtüsü, Arazi şekillendirme, dolaşım sistemleri |
Anlatım, performans ödevi |
Ders çalışma notları |
| 15 |
Final Sınavı |
Sınav |
Ders çalışma notları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimden haberdar olur. |
| 2 |
Doğal süreçler ve yerleşim tasarımına etkilerini anlar. |
| 3 |
Yer seçimi ve tasarım kriterleri, yapılaşma yoğunlukları, teknik servislerle tasarım ilişkilerini anlar. |
| 4 |
Çevresel sistemlerin planlaması ve tasarımında iklimlendirme, enerji kullanımı konularının temel ilkelerini kavrar. |
| 5 |
Farklı büyüklükteki yerleşmelere, farklı açılardan bakabilir, mekansal değerlendirmeleri farklı rollerde algılar, tanımlar ve ifade edebilir. |
| 6 |
Planlama ve tasarım sürecinde yaşam kalitesini arttırmaya yönelik yaklaşımlar kazanır. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
|
Ö1 |
4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö2 |
4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö3 |
4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö4 |
4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö5 |
4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö6 |
4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek