DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
RTP23128 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Geleneksel ve dijital medyanın ekonomi politiğini kavrayarak sorgulayıcı bir perspektif kazanma, dijital medyadaki risk ve olanakların farkına varma, güvenilir internet kaynaklarına ulaşarak araştırma yapabilme, çevrimiçi ortamdaki bilgi düzensizlikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgi düzensizliklerine karşı koyma yollarını öğrenerek bunu pratik olarak gündelik hayatında uygulayabilme.
Dersin İçeriği Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET FATİH ÇÖMLEKÇİ
Dersi Verenler Doç. Dr. MEHMET FATİH ÇÖMLEKÇİ
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
Notlar -
Ön Hazırlık ve Dokümanlar https://personel.klu.edu.tr/mcomlekci
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
  120 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Medya Okuryazarlığına Giriş Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
2 Kitle İletişimi ve Medya Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
3 Geleneksel Medyanın Ekonomi Politiği Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
4 Dijital Medyanın Ekonomi Politiği Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
5 Medya Okuryazarlığı Teorileri Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
6 Dijital Medya Okuryazarlığı: Riskler ve Olanaklar Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
7 Kullanıcı Türevli İçerikler (Podcast, Sosyal Medya ve Dijital Yayıncılık) Anlatım Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
8 Ara Sınav - Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
9 Bilgi Düzensizlikleri (Dezenformasyon ve Mezenformasyon) ile Mücadele Yöntemleri ve Uygulama Anlatım ve Soru-Cevap Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
10 Haber Doğrulama Platformları, Metodolojileri ve Uygulamaları Anlatım ve Soru-Cevap Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
11 Dijital Medyada Güvenilir Kaynaklara Ulaşma Anlatım ve Soru-Cevap Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
12 Dijital Medyada Araştırma Yapma ve Pratik Uygulamalar Anlatım ve Uygulama Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
13 Sosyal Medya ve Enformasyon Doğrulama Yöntemleri Anlatım ve Uygulama Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
14 Profesyonel Dijital Kimlik Oluşturma Uygulamaları Anlatım ve Uygulama Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
15 Genel Değerlendirme Tartışma Kellner, D. (2014). Yeni Medya ve Yeni Okuryazarlık: Yeni Binyılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
16 Final sınavı -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Geleneksel ve dijital medyanın ekonomi politiğini kavrar.
2 Geleneksel ve dijital medyaya yönelik eleştirel düşünme kabiliyetini geliştirir.
3 Dijital medyadaki bilgi düzensizliklerini sınıflandırır ve sorgular.
4 Dijital medyadaki risk ve olanakları kavrar.
5 Dijital medyadaki bilgi düzensizliklerine ve risklere karşı mücadele yöntemlerini uygular.
6 Dijital medya üzerinden doğru ve güvenilir kaynaklara ulaşabilir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 312435312113
Ö2 212441113113
Ö3 342445343313
Ö4 212414442322
Ö5 212334143332
Ö6 212314112312

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek