Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SBK21716 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, siyaset ve etik arasındaki ilişkiyi incelemektir. |
Dersin İçeriği |
İyi, ortak iyi, bireysel iyi, kendilik, kendini gerçekleştirme, öteki, farklılık, sorumlulukgibi etiğe dair temel kavramların siyaset üzerindeki etkileri incelenecektir. |
Dersin Ön Koşulları |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. İskender Gümüş |
Dersi Verenler |
Dr. Öğretim Üyesi Günhan Gayırhan |
Dersin Yardımcıları |
Ar. Gör. Dr. İlknur GÜL |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
ZygmuntBauman, Postmodern Etik, çev. Alev Türker, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.AlasdairMacIntyre, Erdem Peşinde Ahlâk Teorisi Üzerine Bir Çalışma,çev.Muttalip Özcan, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.James W. Bernauer, Foucault’nun Özgürlük Serüveni Bir Düşünce Etiğine Doğru, çev. İsmail Türkmen, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Notlar |
Ahmet Cevizci,Etik Ahlak Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları. Doğan Özlem, Etik Ahlak Felsefesi, İstanbul: Notos Kitap. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenen dokümanlar. |
Ödev |
Öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenen ödevler. |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 0 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 40 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
3 |
45 |
Ödevler |
1 |
33 |
33 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
150 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Klasik felsefede siyaset-etik ilişkisi:Sokrates, Platon ve Aristoteles |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
2 |
Klasik felsefede siyaset-etik ilişkisi: Epikurosçuluk ve Staocalık |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
3 |
Hristiyan etiği ve siyaset |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
4 |
Ahlaki eylem ile siyasi eylem ayrımı: Niccolo Machiavelli |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
5 |
Deontolojik etik ve siyaset: Immanuel Kant |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
6 |
Deontolojik etik ve siyaset: John Rawls |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
7 |
Yararcı etik ve siyaset: Jeremy Bentham ve John StuartMill |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
8 |
Ara Sınav |
- |
- |
9 |
Marx’ın Özgürlük Etiği |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
10 |
Nietsche’ninJeneolojik Etiği |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
11 |
Levinas’ta sorumluluk etiği |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
12 |
Diyalog etiği ve farklılık |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
13 |
Foucault’da kendilik siyaseti: Yeni Öznellik Biçimlerinin Yaratılması |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
14 |
Demokrasinin Etiği |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
15 |
Postmodern Etik |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
16 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Siyaset ve etik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
Siyasal düşüncede ortak iyi-bireysel iyi tartışmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
Siyasi eylem ile ahlâki eylem arasındaki ayrımı kavrar. |
4 |
Siyasal düşüncede farklılık tartışmalarının etik temelini öğrenir. |
5 |
Siyasal düşüncede çoğulculuk tartışmalarının etik temeli hakkında bilgi sahibi olur. |
6 |
Siyasal düşüncede demokrasi tartışmalarının etik temelini kavrar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Ö2 |
4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Ö3 |
4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Ö4 |
4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Ö5 |
4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Ö6 |
4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek