Çevrebilim

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
SBK21719 6 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere çevre sorunları hakkında bilgiler vererek sorunu basit bir kirlilik meselesi olarak görmemelerini sağlamak ve ayrıca soruna yönelik çözüm yollarını ve uygulanan politikalar hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği Çevrenin ekonomik, toplumsal, yönetsel ve felsefi yönleri hakkında farklı bir bakış açısı geliştirilecektir. Türkiye’de ve dünyada ortaya çıkan çevre sorunları örneklerinden hareketle sorunların çözümüne yönelik ulusal ve uluslararası çabalar işbirlikleri üzerine değerlendirmeler yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. İskender Gümüş
Dersi Verenler Arş. Gör. Dr. İlknur Gül
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Hasan Ertürk, Çevre Bilimleri, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Ruşen Keleş ve Can Hamamcı, Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 1998.Ruşen Kelek ve Birol Ertan, Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 2002. Clive Ponting, Dünyanın Yeşil Tarihi &Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, İstanbul: Sabancı Üniversitesi, 2000. Fikret Berkes ve Mine Kışlalıoğlu, Ekoloji ve Çevre Bilimler, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1990
Notlar Hasan Ertürk, Çevre Bilimleri, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Ruşen Keleş ve Can Hamamcı, Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 1998.Ruşen Kelek ve Birol Ertan, Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 2002. Clive Ponting, Dünyanın Yeşil Tarihi &Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, İstanbul: Sabancı Üniversitesi, 2000. Fikret Berkes ve Mine Kışlalıoğlu, Ekoloji ve Çevre Bilimler, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1990
Döküman Hasan Ertürk, Çevre Bilimleri, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Ruşen Keleş ve Can Hamamcı, Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 1998.Ruşen Kelek ve Birol Ertan, Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 2002. Clive Ponting, Dünyanın Yeşil Tarihi &Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, İstanbul: Sabancı Üniversitesi, 2000. Fikret Berkes ve Mine Kışlalıoğlu, Ekoloji ve Çevre Bilimler, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1990
Ödev Öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenen ödevler.

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 0
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 50
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 38 38
Kısa Sınav 0 0 0
  180 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Çevre, Çevrebilim ve Çevrebilimde Yöntem Sorunu Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
2 Çevre-Sistem ve Toplumsal Etkinlikler Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
3 Çevresel Değerler ve Çevre Sorunları I Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
4 Çevresel Değerler ve Çevre Sorunları II Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
5 Türkiye’de Çevre Sorunları Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
6 Çevre- Kalkınma İlişkisi Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
7 Rekabetçi Denge ve Dışsallıklar Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
8 Ara Sınav - -
9 Çevreci Akım ve Çevrenin Siyasallaşması Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
10 Çevre ve Uluslararası İlişkiler Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
11 Çevre Politikası ve Çevre Hukuku Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
12 Türkiye’de Çevre Politikasını Yönlendiren Temel Yasalar Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
13 Türkiye’de Çevre Yönetimi Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
14 Çevre Yönetimine Katılım ve Gönüllü Çevre Kuruluşları Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar
15 Genel değerlendirme Anlatım yöntemi Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Toplum birey ve çevre etkileşimine yönelik bakış açısı geliştirilir.
2 Çevre ve birey ilişkisini bilgi toplumu ve tüketim kültürü bağlamında değerlendirme becerisini arttırır.
3 Çevreyle ilgili yerel ve küresel sorunlar hakkında entelektüel birikim sağlanır.
4 Çevre sorunlarına sebep olan faktörler bilinir.
5 Çevre koruma ve iktisadi büyüme arasındaki bağlantı analiz edilir.
6 Çevre akımları ve gönüllü çevre kuruluşları hakkında bilgi sahibi olunur.
7 Çevre korumayla ilgili yasal düzenlemelerin önemi kavranır.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 435553334444
Ö2 435553334444
Ö3 435553334444
Ö4 435553334444
Ö5 435553334444
Ö6 435553334444
Ö7 435553334444

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek