Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SBK21728 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Türkiye’de tarihsel bir perspektiften sosyal politikanın gelişimini ve yoksullukla mücadeleyi tartışmaktır. |
Dersin İçeriği |
Türkiye’de sosyal politikanın gelişimi, yoksulluk, sosyal politika aktörleri ve Türk refah rejiminin dönüşümü incelenmektedir. |
Dersin Ön Koşulları |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Mehtap DEMİR |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Mehtap DEMİR |
Dersin Yardımcıları |
Ar. Gör. Dr. İlknur GÜL |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Nadir Özbek (2006). Cumhuriyet Türkiyesi’nde Sosyal Güvenlik ve Sosyal Politikalar, İstanbul: Tarih Vakfı. Ayşe Buğra (2008). Yoksulluk ve Türkiye’de Sosyal Politika, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Notlar |
Derste ayrıca verilecektir |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Doküman bulunmamaktadır. |
Ödev |
Derste ayrıca verilecektir. |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 0 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 50 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
4 |
60 |
Ödevler |
1 |
18 |
18 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
150 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Yoksulluk ve sosyal politikaya tarihsel yaklaşımlar |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
2 |
Refah devletinin doğuşu ve gelişimi |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
3 |
Refah devletinin dönüşümü |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
4 |
Refah politikaları |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
5 |
Refah rejimleri |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
6 |
Refah devletinde aktörler |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
7 |
Devlet müdahalesi ve piyasalaşma kıskacında refah devleti |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
8 |
Ara sınav |
- |
- |
9 |
Osmanlı döneminde yoksulluk ve sosyal politika |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
10 |
Türkiye’de sosyal politikanın tarihsel gelişimi |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
11 |
Türkiye’de refah sağlayıcı aktörler |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
12 |
Türkiye’de yoksulluk ve sosyal yardım |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
13 |
Türkiye’de sosyal güvenlik |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
14 |
Türkiye’de sosyal politikalar ve popülizm |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
15 |
Türkiye’de refah rejiminin dönüşümü |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Öğretim elemanı tarafından verilen dokümanlar |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Türkiye’de sosyal politika ve yoksulluk konularının farklı tartışılma biçimlerini kavrar. |
2 |
Türkiye’de sosyal politika tartışmalarındaki süreklilik ve değişimleri anlar. |
3 |
Türkiye’de refah rejiminin dönüşümünü analiz eder. |
4 |
Türkiye’de yoksullukla mücadelede sosyal politikaların etkinliğini tartışır. |
5 |
Türkiye’de sosyal politika alanında yeni eğilimleri kavrar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 |
Ö2 |
5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 4 |
Ö3 |
4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ö4 |
5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 5 | 4 |
Ö5 |
1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek