Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| SBU21715 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Uzaktan Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, çağdaş siyasi düşüncenin önemli hususlarını incelemektir. |
| Dersin İçeriği |
Eşitlik, özgürlük, adalet, demokrasi, farklılık, çoğulculuk gibi siyasete dair temel kavramların çağdaş yorumları incelenecektir. |
| Dersin Ön Koşulları |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. İskender Gümüş |
| Dersi Verenler |
Arş. Gör. Dr. Günhan Gayırhan |
| Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Enis Duman |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Luc Ferry-Alain Renault, Siyaset Felsefesi, çev. Cenk Gürcan-Murat Erşen, Dergâh Yayınları.Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e, Ankara: Doğu Batı Yayınları. |
| Notlar |
Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, çev. Ebru Kılıç,İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Çağdaş Siyaset Felsefesi Kılavuzu Disiplinler ve İdeolojiler,Ankara: Dipnot Yayınları. |
| Döküman |
-Luc Ferry-Alain Renault, Siyaset Felsefesi, çev. Cenk Gürcan-Murat Erşen, Dergâh Yayınları.Siyaset Felsefesi Tarihi Platon’dan Zizek’e, Ankara: Doğu Batı Yayınları. |
| Ödev |
Ödev uygulaması bulunmamaktadır. |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 30 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 70 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
25 |
25 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
180 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Faydacı siyaset |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 2 |
Liberal eşitlik siyaseti: John Rawls |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 3 |
Liberal eşitlik siyaseti: Ronald Dworkin |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 4 |
Liberter siyaset: Robert Nozic |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 5 |
Modus vivendi liberalizmi: John Gray |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 6 |
Liberalizmin post-marksist eleştirisi: Chantal Mouffe |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 7 |
Liberalizmin post-marksist eleştirisi: Ernesto Laclau |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 8 |
Ara Sınav |
- |
- |
| 9 |
Liberalizmin Cemaatçi Eleştirisi: Alasdair MacIntyre |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 10 |
Liberalizmin Cemaatçi Eleştirisi: Benjamin Barber |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 11 |
Liberalizmin Cemaatçi Eleştirisi: Michael Sandel |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 12 |
Liberalizmin Cemaatçi Eleştirisi: Charles Taylor |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 13 |
Yurttaşçı cumhuriyetçilik siyaseti |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 14 |
Femizmin Siyaseti |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
| 15 |
Çokkültürlülük Siyaseti |
Anlatım, Sunum, Tartışma |
Konuyla ilgili diğer yayınlar |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Çağdaş siyasal düşünceler hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 |
Çağdaş siyasal düşüncede eşitlik tartışmalarını öğrenir. |
| 3 |
Çağdaş siyasal düşüncede adalet tartışmalarını kavrar. |
| 4 |
Çağdaş siyasal düşüncede özgürlük tartışmalarını analiz eder. |
| 5 |
Çağdaş siyasal düşüncede farklılık tartışmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 6 |
Çağdaş siyasal düşüncede çoğulculuk tartışmalarını öğrenir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
|
Ö1 |
4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö2 |
4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö3 |
4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö4 |
4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö5 |
4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö6 |
4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek