Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SOS20201 |
6 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu ders modernleşme sürecinin toplum üzerindeki büyük, orta, küçük ölçekli etkileri sonucunda modern toplumun nasıl ortaya çıktığını ve modern topluma özgü bir düşünümsellik tarzıyla ilgili olarak sosyolojinin gelişimini açıklamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği |
Sunum ve Tartışma |
Dersin Ön Koşulları |
Yok |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Sedat Doğan |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Sedat Doğan |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları. Eric Scheurmann, Göğü Delen Adam. Hans Freyer, Sosyoloji Kuramları Tarihi. |
Notlar |
Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları. Eric Scheurmann, Göğü Delen Adam. Hans Freyer, Sosyoloji Kuramları Tarihi. |
Döküman |
Anthony Giddens, Modernliğin Sonuçları. Eric Scheurmann, Göğü Delen Adam. Hans Freyer, Sosyoloji Kuramları Tarihi. |
Ödev |
Yok |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 50 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
8 |
112 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
166 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
1 |
Toplum Üzerine Düşünmenin Serüvenleri |
Anlatım ve soru-cevap |
- |
2 |
Bölüm I (Modernlik) |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. Modernliğin sonuçları. Scheurmann, E. Göğü Delen Adam. |
3 |
Bölüm II (Kurumsal Boyutlar) |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. Modernliğin sonuçları. Scheurmann, E. Göğü Delen Adam. |
4 |
Bölüm III (Modernlik ve Güven) |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. Modernliğin sonuçları. Scheurmann, E. Göğü Delen Adam. |
5 |
Bölüm IV (Modernlik ve Risk) |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. Modernliğin sonuçları. Scheurmann, E. Göğü Delen Adam. |
6 |
Bölüm V (Ütopya ve Gerçekçilik) |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. Modernliğin sonuçları. Scheurmann, E. Göğü Delen Adam. |
7 |
Bölüm VI (Modernlik ve Batı) |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. Modernliğin sonuçları. Scheurmann, E. Göğü Delen Adam. |
8 |
Ara Sınav |
- |
- |
9 |
Bölüm I (Toplum Üzerine Düşünmenin Yeni Yolları) |
Anlatım ve soru-cevap |
Freyer, H. Sosyoloji Kuramları Tarihi |
10 |
Bölüm IIa (Fransız-İngiliz Sosyolojisi) |
Anlatım ve soru-cevap |
Freyer, H. Sosyoloji Kuramları Tarihi |
11 |
Bölüm IIb (Alman Sosyolojisi) |
Anlatım ve soru-cevap |
Freyer, H. Sosyoloji Kuramları Tarihi |
12 |
Bölüm III (Sosyoloji ve İktisat) |
Anlatım ve soru-cevap |
Freyer, H. Sosyoloji Kuramları Tarihi |
13 |
Bölüm IV (Durkheim) |
Anlatım ve soru-cevap |
Freyer, H. Sosyoloji Kuramları Tarihi |
14 |
Bölüm IV (Weber) |
Anlatım ve soru-cevap |
Freyer, H. Sosyoloji Kuramları Tarihi |
15 |
Kapanış: Felsefe ile Tarih Arasında Sosyoloji ve Toplum |
Anlatım ve soru-cevap |
- |
16 |
Final sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Farklı toplumlarda moderniteye ilişkin analizler yapabilme |
2 |
Toplumsal yaşamın çeşitli alanlarında modernitenin kuruluşunu açıklayabilme |
3 |
“Modernlik” ve “geleneksellik” kavramlarına ilişkin kapsamlı bir tartışma yürütebilme |
4 |
Batı’da belli bir dönemde ortaya çıkan modern düşüncenin gelişimine ilişkin bir perspektif edinebilme |
5 |
Moderniteye ilişkin temel kavramları yorumlayabilme |
6 |
Batı’da belli toplumlarda modernliği dayandırabileceğimiz temel oluşumları öğrenme. |
7 |
Modernliğin oluşumu bağlamında sosyolojinin doğuşunu ve gelişimini yorumlayama |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
Ö1 |
5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö6 |
5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 |
5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek