1 |
Giriş: Sosyal bilimlerde nicel araştırmanın yeri |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
2 |
Sosyal bilimlerde nicel mantık: Pozitivizm, eleştiriler ve alternatifler |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
3 |
Değişkenler arası ilişkiler: Korelasyon mu nedensellik mi? |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
4 |
Nedensellik kriterleri, kontrol değişkenleri, karşılaştırmalı tasarımlar |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
5 |
Deneysel, yarı deneysel ve kesitsel tasarımlar |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
6 |
Ölçüm sorunları: Kavramlaştırma ve operasyonelleştirme |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
7 |
Büyük ölçekli araştırmaların (TÜİK, ESS, WVS, Pew) incelenmesi |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
8 |
Ara Sınav |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
9 |
Kamuoyu araştırmalarında metodolojik tartışmalar: Anket yanlılığı, temsil, ölçüm hataları |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
10 |
Sosyal eşitsizlikleri ölçmek: gelir, sınıf, eğitim, toplumsal cinsiyet |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
11 |
Karşılaştırmalı nicel araştırmalar: ülkelerarası veri okuma |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
12 |
Nicel araştırmada etik: Veri toplama, saklama, kullanma sorumlulukları |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
13 |
Akademik makale çözümleme atölyesi |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |
14 |
Değerlendirme ve Genel Tekrar |
öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) |
Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası. |