NİCEL ARAŞTIRMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
SOS20301 4 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı nicel araştırma yöntemlerinde, bilimsel araştırmanınbasamaklarını, veri toplama ve analiz yollarını, araştırma raporu yazımıve araştırma sonuçlarının kullanımı konularını incelemektir.
Dersin İçeriği Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, araştırmada kullanılacakistatistiksel çözümleme ve test teknikleri; SPSS for Windows ve MS Excelgibi istatistik ve tablolama yazılımları kullanılarak nicel verileri analizetme; yapılan araştırmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarakraporlaştırma, araştırmanın sonucunda uygun çözüm önerilerindebulunma.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Adem Başpınar
Dersi Verenler Doç. Dr. Adem Başpınar
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Melek Kırtıl
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
Notlar Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Yok
Ödev Yok

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 50
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
  114 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Nicel araştırmanın temel kavramları öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
2 Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
3 Nicel araştırmanın önemi öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
4 Nicel araştırmada analiz öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
5 Nicel araştırmada gözlem öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
6 Anket geliştirme süreci öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
7 İstatistiksel kavramlar I öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
8 Ara Sınav
9 İstatistiksel kavramlar II öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
10 Sosyolojide SPSS kullanımı öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
11 Verilerin analizi I öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
12 Verilerin analizi II öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
13 Sonuçların değerlendirilmesi öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
14 Değerlendirme öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
15 Gündelik Hayatta Veriyi Görmek öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (2. Cilt, 2. bs. Çev. Sedef Özge). İstanbul: Yayınodası.
16 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenciler, nicel araştırma metodunu kullanarak tez yazabilme hakkında bilgi edinir.
2 Öğrenciler, öğrendiklerini tez çalışmalarında uygulama ve araştırma hakkında bilgi edinir.
3 Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edinir.
4 Öğrenciler, istatistiksel kavramlar hakkında bilgi edinir.
5 Öğrenciler, sosyolojide SPSS kullanımı hakkında bilgi edinir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 4444444444444444
Ö2 4444444444444444
Ö3 4444444444444444
Ö4 4444444444444444
Ö5 4444444444444444

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek