Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SOS20307 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Kitle iletişim süreçleri ve medya ile toplumsal dinamikler arasındaki ilişkileri analiz etmek. Kültürel kimliklerin inşa süreçlerinde ve sosyal gerçekliklerin üretilişinde medyanın rolünü tartışmak. |
Dersin İçeriği |
Konferans, Kitap, Belgesel, Film |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Esra Bozkanat Cergibozan |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
E. Maigret, Medya ve İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınevi B. Çaplı, Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge Kitabevi J. Keane, Medya ve |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Görseller (Belgesel, film vs.) |
Ödev |
yok |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
5 |
75 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
126 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Süreç olarak iletişim |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, film vs) |
2 |
Anlam üretimi olarak iletişim |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
3 |
Dil ve anlam |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
4 |
Medya araştırmalarının ortaya çıkaran toplumsal tarihsel koşullar |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
5 |
Liberal medya kuramlarına öncülük eden araştırmalar |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
6 |
Liberal iletişim araştırmaları |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
7 |
Eleştirel iletişim araştırmaları |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, F |
8 |
Vize |
- |
- |
9 |
Medya ve Etik |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
10 |
Frankfurt School |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
11 |
The Political Economy of Media |
Materyal Okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
12 |
Feminist Media Theories |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
13 |
Press Freedom |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
14 |
Freedom of Expression |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film, vs.) |
15 |
Filtre Balonu ve Kutuplaşma |
Materyal okuma |
örseller (Belgesel, Film, vs.) |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
İletişim teorilerindeki kavramları öğrenebilme |
2 |
Medyanın olumlu ve olumsuz fonksiyonları üzerinde düşünebilme |
3 |
Medyanın iktidarla ilişkisini kurabilme |
4 |
Medyanın ideolojik boyutunu görebilme |
5 |
Güncel medya tartışmalarını takip edebilme |
6 |
Modern toplumlarda kişiler arası iletişimin temel araçlarına dönüşen medyanın toplumun şekillenişi ve örgütlenişi üzerindeki etkilerini değerlendirebilme |
7 |
Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimini ve ‘modern’ toplumlardaki rolünü analiz edebilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
Ö1 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Ö2 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Ö3 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Ö4 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Ö5 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Ö6 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Ö7 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek