Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| SOS20307 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Kitle iletişim süreçleri ve medya ile toplumsal dinamikler arasındaki ilişkileri analiz etmek. Kültürel kimliklerin inşa süreçlerinde ve sosyal gerçekliklerin üretilişinde medyanın rolünü tartışmak. |
| Dersin İçeriği |
Konferans, Kitap, Belgesel, Film |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
- |
| Dersi Verenler |
Doç. Dr. Esra Bozkanat Cergibozan |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
E. Maigret, Medya ve İletişim Sosyolojisi, İletişim Yayınevi B. Çaplı, Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge Kitabevi J. Keane, Medya ve |
| Notlar |
- |
| Döküman |
Görseller (Belgesel, film vs.) |
| Ödev |
yok |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
6 |
90 |
| Ödevler |
1 |
3 |
3 |
| Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
141 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Süreç olarak iletişim |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, film vs) |
| 2 |
Anlam üretimi olarak iletişim |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 3 |
Dil ve anlam |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 4 |
Medya araştırmalarının ortaya çıkaran toplumsal tarihsel koşullar |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 5 |
Liberal medya kuramlarına öncülük eden araştırmalar |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 6 |
Liberal iletişim araştırmaları |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 7 |
Eleştirel iletişim araştırmaları |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, F |
| 8 |
Vize |
- |
- |
| 9 |
Medya ve Etik |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 10 |
Frankfurt School |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 11 |
The Political Economy of Media |
Materyal Okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 12 |
Feminist Media Theories |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 13 |
Press Freedom |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film vs.) |
| 14 |
Freedom of Expression |
Materyal okuma |
Görseller (Belgesel, Film, vs.) |
| 15 |
Filtre Balonu ve Kutuplaşma |
Materyal okuma |
örseller (Belgesel, Film, vs.) |
| 16 |
Final sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Süreç olarak ve anlam üretimi olarak iletişimi anlayabilme |
| 2 |
İletişim araştırmalarının ortaya çıkış koşullarını anlayabilme |
| 3 |
Liberal ve Eleştirel iletişim kuramları arasındaki farkı kavrayabilme |
| 4 |
Basın ve iletişim özgürlüğü tarihini günümüz koşullarında yeniden değerlendirebilme |
| 5 |
Enformasyon toplumu tartışmalarını anlayabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
|
Ö1 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
Ö2 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
Ö3 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
Ö4 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
Ö5 |
3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek