VERİ İŞLEME VE ANALİZİ II

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
SOS20402 5 3+2 4 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme düzeyleri, veri toplama, verileri düzenleme, verileri sunma, veri çevrimi, veri düzenlemesi
Dersin İçeriği MAXQDA paket programının tanıtımı, verilerin MAXQDA programına girilmesi, değişkenlerin tanımlanması, analizlerin tanıtılması ve görselleştirme ile ilgili bilgi verilmektedir.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Esra Bozkanar Cergibozan
Dersi Verenler Doç. Dr. Esra Bozkanar Cergibozan
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Notlar Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ödev Yok

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 50
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
  142 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Nitel veri analizine giriş ve MAXQDA’ya genel bakış öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2 MAXQDA arayüzünün tanıtımı ve proje oluşturma öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
3 Veri türleri ve MAXQDA’ya veri aktarma (metin, PDF, ses, video) öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
4 Doküman yönetimi ve organizasyonu öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
5 Kodlama: Temel kavramlar ve açık kodlama uygulaması öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
6 Kod sistemi oluşturma ve kategorilendirme öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
7 Not alma, memolar ve kod notları öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
8 Ara Sınav
9 Kod sıklığı analizi ve kod matris tabloları öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
10 Görsel araçlarla analiz: Kod haritaları ve kavram haritaları öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
11 MAXMaps kullanımıyla görselleştirme öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
12 Tematik analiz süreci ve MAXQDA uygulaması öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
13 Gruplama ve karşılaştırma teknikleri öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
14 Analitik kategorilerle kod ilişkileri inceleme öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
15 Raporlama ve analiz çıktılarının dışa aktarılması öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
16 Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenciler, nitel araştırma sürecinde MAXQDA yazılımının temel işlevlerini etkin biçimde kullanır.
2 Öğrenciler, farklı veri türlerini (metin, ses, video) MAXQDA’ya aktarır ve uygun şekilde düzenler.
3 Öğrenciler, açık, eksen ve seçici kodlama tekniklerini MAXQDA üzerinde uygular.
4 Öğrenciler, kodları analiz eder ve temalar geliştirir.
5 Öğrenciler, analiz sonuçlarını görselleştirir ve raporlaştırır.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 5444444444444445
Ö2 4445454444444444
Ö3 4444445444445445
Ö4 4544454445445454
Ö5 4445444454454454

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek