Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SOS21101 |
5 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Felsefi düşüncenin ortaya çıkışı ve gelişimini kavramları ve filozoflarıyla birlikte bir tarih tablosu içinde kavrayabilme |
Dersin İçeriği |
Felsefi ile siyasi-coğrafi gelişmelerin tarihsel dönemleri içinde eşgüdümlü olarak anlaşılması |
Dersin Ön Koşulları |
Yok |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. Ahmet ÇAPKU |
Dersi Verenler |
Doç.Dr. Gökhan Murteza |
Dersin Yardımcıları |
A.Gör. Coşkun Şenkaya |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk, Remzi Kitabevi; Felsefeye Giriş, Nigel Warburton, Alfa Yayınları |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
-Ders notları |
Ödev |
Her ders için okuma yükleri |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
4 |
60 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
152 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Giriş: Felsefenin tanım(lar)ı |
Sözlü anlatım |
Ders notları |
2 |
Genel Felsefe Tarihi ve Siyasi-coğrafya tarihi tablosunun oluşturulması ve karşılaştırılması |
Sözlü anlatım |
Ders notları |
3 |
Tarihi ve tarih öncesi çağların anlaşılması |
Sözlü anlatım |
Ders notları |
4 |
Antik Yunanlıların ataları ve geç bronz çağı çöküşü |
Sözlü anlatım |
Ders Notları |
5 |
Antikçağ kavramı ve mitten felsefi düşünceye geçiş |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
6 |
Felsefenin Başlangıcı: İyonya Felsefesi |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
7 |
Bilim felsefesi ve bilimsel metodoloji |
Sözlü anlatım, sınıf tartışması |
Felsefeye Giriş, Nigel Warburton |
8 |
Doğa Felsefesi (devam) ve Sofistlerin yükselişi |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
9 |
Ara sınav |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Yunan felsefesinin altın çağı: Platon ve Aristoteles |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
11 |
Hellenistik Felsefe Okulları |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
12 |
Ahlak Felsefesi: Doğru ve Yanlış |
Sözlü anlatım, Sınıf tartışması |
Felsefeye Giriş, Nigel Warburton |
13 |
Roma Felsefesi |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
14 |
Ortaçağ Felsefesine Genel Bir Bakış |
Sözlü anlatım |
Felsefe Tarihi, Macit Gökberk |
15 |
Genel Tartışma: Hayvan Hakları |
Sözlü anlatım, sınıf tartışması |
Felsefeye Giriş, Nigel Warburton |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Felsefenin temel kavramlarına ilişkin analizler yapabilme |
2 |
Felsefe Tarihi ve felsefe disiplinlerini tanıyabilme |
3 |
Öğrencilerin felsefi düşünme sürecine yatkınlıklarını sağlayabilme |
4 |
Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilme |
5 |
Felsefe alanında belirli bir görüşü temellendirebilme |
6 |
Felsefi bir görüşü başkalarına aktarabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek