SEMİNER

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
SOS21702 6 0+2 0 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırmaları seminer formatında yapılandırma, sunma ve kavramsallaştırma becerileri kazandırarak onları gelecekteki tez çalışmalarına hazırlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler, araştırma sorularını formüle etme, bir araştırma raporunun temel bileşenlerini anlama ve bu unsurları etkili bir şekilde organize etme konusunda bilgi ve deneyim kazanacaklardır. Ayrıca, doğru dil kullanımı ve yazma teknikleri, atıf ve kaynakça uygulamaları ve bilimsel etik ilkelerine uygun olarak araştırmanın nasıl hazırlanacağı ve sunulacağını öğreneceklerdir.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Hanefi TOPAL
Dersi Verenler Prof. Dr. Mehmet Hanefi TOPAL
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
Notlar -
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Ders Slaytları
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 0
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 15 % 10
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 % 70
Toplam 17 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
  172 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Açılış Dersi: Seminer Nedir? öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
2 İdeal Literatür Taraması Nasıl Yapılır? öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
3 Araştırma Sorusu ve Özellikleri öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
4 Giriş ve Kavramsal Çerçeve Nasıl Yazılmalı? öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
5 Literatür İncelemesi Nasıl Yazılır öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
6 Araştırma Tasarımı ve Metodolojisi öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
7 Bulgular ve Tartışma-Sonuç Yazımı öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
8 Ara Sınav
9 Dil ve Üslup Kullanımı öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
10 ZOTERO Kullanımı (Atıf ve Kaynakça Hazırlama) öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
11 Araştırma ve Yayın Etiği öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
12 Öğrenci Sunumları - I öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
13 Öğrenci Sunumları - II öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
14 Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi - I öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
15 Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi - II öğretim yöntemi (anlatım, proje, tartışma) ve teknikleri (soru-cevap, beyin fırtınası) Becker, Howard S. (2013), Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara: Heretik.Eco, Umberto (2017), Tez Nasıl Yazılır? İstanbul: Can Yayınları.Porta, Donatella Della & Keating, Michael (2015), Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler: Çoğulcu Bir Perspektif, İstanbul: Küre
16 Final Exam

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Öğrenci kendi çalışmasını literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi ve sunabilmeyi öğrenir.
2 Öğrenci akademik yazım tekniklerini öğrenir.
3 Öğrenci öğrendiği teknikleri kendi akademik çalışmalarında kullanabilir.
4 Öğrenci araştırma ve planlama becerilerini geliştirir.
5 Öğrenci kendi çalışmasını literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi ve sunabilmeyi öğrenir.
6 Öğrenci bir yazılım kullanarak atıf gösterimi yapabilir ve kaynakça hazırlayabilir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 444444444444
Ö2 444444444444
Ö3 444444444444
Ö4 444444444444
Ö5 444444444444
Ö6 333343333334

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek