Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SOS21709 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı toplumsal değişmenin dinamiklerini tanımlamak, tarihsel örneklerle toplumsal değişme kuramlarını ele almak ve öğrencilerin eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal değişime konu olan olayları inceleyebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Sosyolojik açıdan değişme kavramının tanımı verildikten sonra kültürleme, kültürlenme, kültürleşme, zorla kültürleme, asimilasyon ve sosyo-kültürel bütünleşme gibi sosyo-kültürel değişmeye ilişkin temel kavramlar üzerinde durularak, söz konusu değişimin oluşum aşamaları hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca, klasik ve modern kuramların değişme olgusuna bakış açıları irdelenmektedir. |
Dersin Ön Koşulları |
-Dersin önkoşulu yoktur. |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Adem Başpınar |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk Ocakoğlu |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Nispet, Robert A. (1972). Social Change and History, London, Oxford University Press.Appelbaum, P. R. (1981). Toplumsal Değişme Kuramları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.Erkilet, A. (1997) Toplumsal Yapı ve Değişme Kuramları. İstanbul: Hece Yayınları |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 20 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
1 |
% 0 |
Toplam |
4
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
8 |
112 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
184 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Modernite ve Kapitalizm |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
2 |
Klasik Toplumsal Değişme Kuramları I |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
3 |
Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
4 |
Klasik Toplumsal Değişme Kuramları III |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
5 |
Marksist Değişme Kuramları I |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
6 |
Marksist Değişme Kuramları II |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
7 |
Ara Sınav |
- |
- |
8 |
Marksist Değişme Kuramları III |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
9 |
Küreselleşme ve Toplumsal Değişme |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
10 |
Küreselleşme ve Toplumsal Değişme |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
11 |
Küresel Sosyal Hareketler |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
12 |
Toplumun McDonaldlaşması |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
13 |
Türkiyede Toplumsal Değişme |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
14 |
Türkiyede Toplumsal Değişme |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
15 |
Toplumsal Değişme ve Şehirler |
Materyal okuma |
Okuma metinlerine hazırlanır |
16 |
Final Sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
1. Toplumsal değişme ve gelişmeyi tanımlayabilir. |
2 |
2. Kapitalist üretim biçiminin ortaya çıkışını ve modernizm ile arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir. |
3 |
3. Küreselleşmeyi çözümleyebilir, kapitalist üretim biçiminin yeniden üretimini tartışabilir. |
4 |
4. Küreselleşmenin politik, ekonomik, kültürel boyutlarını tanımlayabilir. |
5 |
5. Klasik ve modern kuramların değişme olgusuna bakış açılarını kavrayabilir. |
6 |
6. Sosyolojik bakış açısı kazanarak araştırma yöntem ve tekniklerini toplumsal değişme konularına (göç, kültür vb.) uygulayabilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö2 |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö3 |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö4 |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö5 |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö6 |
5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek