Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TAR20107 |
5 |
2+0 |
2 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Tarih metot bilgisini yetkin bir hale getirmek ve bilimsel araştırma becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği |
Tarih ilminin tarifi, konusu, gayesi, faydası, yararlandığı ilimler, Tarih nedir? Bu sahada ortaya çıkan tarih ekollerini, Araştırma teknikleri, Tarih araştırmalarında kullanılan temel kaynaklar |
Dersin Ön Koşulları |
Yok |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. Faruk Doğan |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Seyfullah ASLAN |
Dersin Yardımcıları |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Ayhan Bıçak, Tarih Felsefesinin Oluşumu, Dergah, 2004Ayhan Bıçak, Tarih Metafizikleri, Dergah, 2005Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, İnkılap, 2001E. Breisach, Tarih Yazımı, Çev. Hülya Kocaoluk, YKY, 2009R. G. Collingwood, Tarihin İlkeleri, Çev. Ahmet Hamdi Aydoğan, YKY, 2005 |
Notlar |
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 2007.Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, İstanbul, 2019. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
30 |
3 |
90 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
124 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
“Tarih” ve “Tarihçi” kavramlarının tanımı, içeriği |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders Kitabı ve Makaleler |
2 |
Tarih’in sosyal bilimlerdeki yeri ve önemi |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve Makaleler |
3 |
Tarihe yardımcı bilimlerin tanınması |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve Makaleler |
4 |
Tarihe yardımcı bilimlerin tanınması |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve Makaleler |
5 |
Tarihçilikte “kaynak” tanımı ve çeşitleri |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması. |
Ders kitabı ve Makaleler |
6 |
Tarih araştırmalarında kullanılan tekniklerin öğrenilmesi |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
7 |
Batı’da “tarih” algısı |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve Makaleler |
8 |
Doğu’da “tarih” algısı |
Ders kitabında ilgilşi bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
9 |
Ara Sınav |
|
|
10 |
Tarihin çağlara ayrılma meselesi |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve Makaleler |
11 |
Oryantalizm nedir? Konuya dair yeni yaklaşımlar |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
12 |
Türkiyede tarihçiliğin gelişimi |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
13 |
Türk tarihinin kaynakları |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
14 |
Kaynaklar üzerinde çalışma metodu (Yazılı Kaynak) |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
15 |
Kaynaklar üzerinde çalışma metodu (sözlü kaynak) |
Ders kitabında ilgili bölümlerin okunması |
Ders kitabı ve makaleler |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Tarihi bir veriyi bilimsel olarak analiz eder, değerlendirir. |
2 |
Tarih araştırmalarında kullanılan teknikleri değerlendirir. |
3 |
Tarih kaynaklarını tasnif eder ve değerlendirir. |
4 |
Tarih kavramının gelişim sürecini değerlendirerek doğu ve batıdaki tarih algısını analiz eder. |
5 |
Tarihsel olay, olgu ve belgelerin incelenmesinde literatürü takip eder. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 |
Ö2 |
3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 |
4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ö4 |
2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Ö5 |
4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek