Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TAR20305 |
5 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Moğol boylarının devletleşme ve bir imparatorluk olarak yükseliş süreçlerini öğreterek Cengiz Han sonrası farklı coğrafyalarda ortaya çıkan yeni Moğol devletlerinin tarihini incelemek. Moğol siyasi tarihinin yanında sosyo-kültürel açıdan Moğolların Türk ve Dünya tarihindeki yerini değerlendirmek. |
Dersin İçeriği |
Cengiz Han öncülüğünde Moğol imparatorluğunun yükselişi, Yuan Hanlığı, İlhanlılar, Altınorda, Moğol- Rus ilşkileri, Moğol-İslam Münasebetleri, Moğol-Çin İlişkileri. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Umut Üren |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
- Moğolların Gizli Tarihi, çev. Ahmet Temir, Ankara 1995- Avrasyanın Sekiz Asrı Çengizoğulları, ed. Hayrunnisa Alan-İlyas Kemaloğlu, İstanbul 2017.- Jean-Paul Roux, Moğol İmparatorluğu Tarihi, çev. Aykut Kazancıgil-Ayşe Bereket, İstanbul 2001- B. Y. Vladimirtsov, Moğolların İçtimai Teşkilatı, çev. Abdülkadir İnan, Ankara 1995- Plano Carpini, Moğolistan Seyahatnamesi, Tercüme: Ergin Ayan, Kronik, 2018.- Wilhelm Von Rubruck, Moğolların Büyük Hanına Seyahat, Tercüme: Ergin Ayan, Kronik, 2019. |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
30 |
3 |
90 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
141 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Moğolların ortaya çıkışı ve anayurtları. |
|
|
2 |
Moğol kabileleri. |
|
|
3 |
Cengiz Hanın Moğol birliğini sağlaması. |
|
|
4 |
Büyük Moğol Devletinin siyasi tarihi. |
|
|
5 |
Büyük Moğol Devletinin Cengiz Hanın çocukları arasında paylaştırılması. |
|
|
6 |
Altınorda Devleti tarihi. |
|
|
7 |
Kubilay Hanlığı tarihi. |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
İlhanlılar Devleti Tarihi. |
|
|
10 |
Moğolların sosyal yapısı ve gündelik yaşamları. |
|
|
11 |
Moğolların ekonomik ve iktisadi faaliyetleri. |
|
|
12 |
Moğolların dini ve inançları. |
|
|
13 |
Moğolların tarihteki önemi ve tesirleri. |
|
|
14 |
Moğollar ve Türkler |
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Moğol halkının sosyal yapısını değerlendirir. |
2 |
Büyük Moğol Devletinin kuruluş sürecini analiz eder. |
3 |
Moğollar hakkında bilgi veren ana kaynakları yorumlar. |
4 |
Moğolların inanç ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
Tarihte kurulan Moğol devletlerini inceler. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Ö2 |
3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Ö3 |
2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 |
Ö4 |
5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ö5 |
3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek