Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| TAR20311 |
4 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
-Salgınlara tarihsel bir gözle bakabilmek, yani her dönem için başka materyal koşullarca değişen toplumsal fenomenler olarak yaklaşmak. Biyolojik ve tıbbi olayların siyaset, ekonomi ve sosyal olgularca etkileşiminin altını çizmek. |
| Dersin İçeriği |
-Ders salgınları çağlar boyu değişen olgular olarak değerlendirir. |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
- |
| Dersi Verenler |
Dr. Şeyma Afacan |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| Notlar |
- |
| Döküman |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
18 |
4 |
72 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
117 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Doğal Afetler |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 2 |
Genel Olarak Salgın Hastalıklar |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 3 |
Veba |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 4 |
Kolera |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 5 |
Çiçek, Kuşpalazı ve Diğerleri |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 6 |
Mikrop Teorisi |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 7 |
Toplum ve Salgın Hastalıklar |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 8 |
Sınav |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 9 |
Karantina Uygulamaları ve Salgınların Ekonomik Sonuçları |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 10 |
Doğal afet ve salgınların devlet toplum ilişkilerine etkileri |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 11 |
Salgınların Devletlerarası İlişkilere Etkileri |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 12 |
Dünyada ve Osmanlı Devleti’nde Koruyucu Sağlık Önlemlerinin Gelişmesi |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 13 |
Dünyada ve Osmanlı Devleti’nde Koruyucu Sağlık Önlemlerinin Gelişmesi |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 14 |
Beden, kamu sağlığı, sosyal teori ve biyopolitika ilişkisi |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 15 |
Din ve Salgın Hastalıklar |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
| 16 |
Final |
Ders anlatımı |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Salgın hastalıkların sosyal hayata olan etkilerini bilir |
| 2 |
Salgın halini alabilen veba, kolera ve çiçek gibi hastalıkların devletler ve toplumlar üzerine olan etkisini bilir. |
| 3 |
Bilimsel düşünme ve salgın ilişkisinin dönüşümünü inceler. |
| 4 |
Salgın ve beden algısının sekülerleşmesini inceler. |
| 5 |
Salgınların ekonomik hayata olan etkilerini tanımlar. |
| 6 |
Beden, toplum, sosyo-ekonomik arka plan ve tıbbi bilgi arasındaki illşkileri tanımlar. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
Ö2 |
5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
Ö3 |
5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
Ö4 |
5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
Ö5 |
5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
Ö6 |
5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek