Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
TAR20311 |
4 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
- |
Dersin Düzeyi |
- |
Öğretim Türü |
- |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
-Salgınlara tarihsel bir gözle bakabilmek, yani her dönem için başka materyal koşullarca değişen toplumsal fenomenler olarak yaklaşmak. Biyolojik ve tıbbi olayların siyaset, ekonomi ve sosyal olgularca etkileşiminin altını çizmek. |
Dersin İçeriği |
-Ders salgınları çağlar boyu değişen olgular olarak değerlendirir. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Dr. Şeyma Afacan |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
-Erhan Altunay Gizemlerle Dolu Salgınlar Tarihi |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
3 |
45 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
78 | AKTS Kredisi : 3
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Doğal Afetler |
|
|
2 |
Genel Olarak Salgın Hastalıklar |
|
|
3 |
Veba |
|
|
4 |
Kolera |
|
|
5 |
Çiçek, Kuşpalazı ve Diğerleri |
|
|
6 |
Mikrop Teorisi |
|
|
7 |
Toplum ve Salgın Hastalıklar |
|
|
8 |
Din ve Salgın Hastalıklar |
|
|
9 |
Karantina Uygulamaları ve Salgınların Ekonomik Sonuçları |
|
|
10 |
Doğal afet ve salgınların devlet toplum ilişkilerine etkileri |
|
|
11 |
Salgınların Devletlerarası İlişkilere Etkileri |
|
|
12 |
Dünyada ve Osmanlı Devleti’nde Koruyucu Sağlık Önlemlerinin Gelişmesi |
|
|
13 |
Dünyada ve Osmanlı Devleti’nde Koruyucu Sağlık Önlemlerinin Gelişmesi |
|
|
14 |
Beden, kamu sağlığı, sosyal teori ve biyopolitika ilişkisi |
|
|
15 |
Beden, kamu sağlığı, sosyal teori ve biyopolitika ilişkisi |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Salgınların ekonomik hayata olan etkilerini bilir |
2 |
Salgın hastalıkların sosyal hayata olan etkilerini bilir |
3 |
Salgın halini alabilen veba, kolera ve çiçek gibi hastalıkların devletler ve toplumlar üzerine olan etkisini bilir. |
4 |
Bilimsel düşünme ve salgın ilişkisinin dönüşümünü inceler. |
5 |
Salgın ve beden algısının sekülerleşmesini inceler. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Ö2 |
4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Ö3 |
5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ö4 |
4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 |
Ö5 |
5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek